پرم انواع رنگ مو های موقت و نکات استفاده از آن ها - پرم

رنگ کردن مداوم موها سبب آسیب به موها و ضعیف شدن موها خواهد شد . شما می توانید به جای رنگ کردن مداوم موهایتان ، به صورت موقت موهای خود را به رنگ های مختلف رنگ کنید زیرا اینگونه موهایتان با یک بار شستشو پاک می شود و آسیب چندانی نمی بیند و شما می توانید موهای طبیعی و سالم خود را حفظ نمایید.

رنگ موموقت چگونه است؟

رنگ موهای موقت تنوع فراوانی را در بازار دارند و زیبایی زیادی را به موها می بخشند . در ادامه این بخش از دنیای مد پرم شما را با جوانب مثبت و منفی، ترفند ها و باید و نباید های رنگ موهای موقت آشنا خواهیم نمود.

انواع رنگ مو های موقت

دو نوع رنگ موی موقت وجود دارد:

رقیق و غلیظ

برای رنگ موهای موقت رقیق، مو ها را به رنگ های ملایمی درآورید اما برای رنگ موهای موقت غلیظ باید موها را به رنگ های تیره تری در آورید . از روش های اعمال رنگ موقت استفاده از گچ مو، اسپری مو و رنگ خوراکی می باشد .

رنگ مو موقت

۱٫ رنگ خوراکی

برای اینکه بتوانید خودتان در خانه رنگ موی موقت بسازید یک شیشه رنگ خوراکی را با نصف بطری نرم کننده مخلوط کنیدو شیشه را تکان دهید . سپس موهای خود را بشویید و خشک کنید و با استفاده از یک براش، رنگ را به بخش های مورد نظر موهای خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ تا ۴۵ دقیقه روی موهای شما بماند.

نکته : تماس نرم کننده با ریشه مو سبب ضعیف شدن مو خواهد شد .

رنگ خوراکی روی موهای دکلره شده ، زیباتر می شود.

۲٫ اسپری مو

برای اینکه موهای خود را به صورت موقت و زیبا رنگ کنید می توانید از اسپری رنگ موی موقت استفاده کنید . برای استفاده از اسپری مو آن را روی قسمت مورد نظر مو اعمال کنید فقط توجه داشته باشید که قبل از استفاده اسپری های رنگ مو باید مو ها تمیز و خشک باشند.

برای اینکه اسپری رنگ مو تاثیر بیشتری داشته و رنگ موهای شما جذاب تر شود، ابتدا اسپری رنگ سفید روی مو های خود بزنید و سپس رنگ موی دلخواهتان را روی موی خود اسپری کنید.

اسپری رنگ مو موقت

۳٫ گچ مو

براینکه روی موهای شما هایلایت های زیبایی به وجود آید ، از گچ مو استفاده نمایید اینگونه که گچ مو را روی موهای خود قرار داده و به سمت پایین بکشید و در آخر از اسپری تثبیت کننده استفاده کنید.

نکته :

  1. برای رنگ کردن موی خود به صورت موقت ، یک پد نخی تهیه کنید تا دستهایتان رنگی نشود .
  2. موهای خود را با اسپری و یا آب مرطوب کنید مخصوصا اگر رنگ قبلی مویتان تیره است .
  3. استفاده از سشوار و اتوی مو پس از رنگ کردن موقت موها سبب می شود رنگ بیشتر روی موها بچسبد .
  4. اگر می خواهید رنگ موی شما به خصوص رنگ موی طلایی و هلویی شما ماندگاری بیشتری پیدا کند بهتر است چند قطره از رنگ موی موقت خود را به شامپو و نرم کننده ی هفتگی خود اضافه کنید . این کار سبب زیباتر شدن رنگ موهایتان خواهد شد .
  5. در آخر پیشنهاد ما این است که با آرایشگر خود صحبت کنید تا شما راهنمایی لازم را برای رنگ کردن موقت موهایتان نماید .

رنگ مو با رنگ خوراکی

طریقه کار کردن رنگ های موقت

عملکرد رنگ های موقتی مانند رنگ موهای دائم است ولی این رنگ موها در کوتیکول مو نفوذ نمی کنند و روی آن قرار می گیرند. این رنگ ها عملکرد شیمیایی ندارند و به همین علت به موها آسیب نمی رسانند .

اگر موهای خود را قبلا به رنگ روشن در آورده اید یا اگر شما موهایتان را دکلره کرده اید رنگ موهای موقت، بهترین انتخاب برای رنگ کردن موهای شما است .

اگر موهایتان را قبلا به رنگ زرد در آورده اید و سایه های طبیعی بلوند و یا قهوه ای روی موهایتان قرار دارد، باید قبل از رنگ کردن موقت موهای خود بدانید که کدام رنگ چه سایه ای روی موهایتان ایجاد می کند. مثلا رنگ موی موقت آبی روشن، روی موهای دکلره واضح بنظر می رسد، اما رنگ زرد در روی موهای بلوند، سایه ی سبز یاقوتی ایجاد می کند.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر رنگ های موقت

همانطور که گفتیم این رنگ ها روی کوتیکول مو قرار می گیرند به همین علت خیلی زود با یک بار شستشو پاک می شوند بنابراین اگر می خواهید رنگ موی موقت بر روی موهایتان بیشتر باقی بماند ، بهتر است موهای خود را تا زمانی که کثیف نشده نشویید . زمانی که موهایتان کثیف شد می توانید از پودر و شامپوی خشک برای از بین بردن چربی استفاده نمایید .

اگر از رنگ موی موقت برای رنگ کردن موهای خود استفاده نموده اید ، از اتوی مو استفاده نکنید زیرا گرمای اتو رنگ دانه های روی موهایتان را از بین می برد.

یکی دیگر از عواملی که سبب می شود رنگ موی موقت شما سریع تر پاک شود ، استفاده از محصولات مومانند الکل و وسیله های حالت دهنده ی مو می باشد .

اگر این موارد را رعایت کنید ، رنگ موی موقت شما دیر تر از بین خواهد رفت اما اگر می خواهید همیشه موهایتان به همان رنگ باقی بماند یک بسته از رنگ های موقت را پیش خودتان نگه دارید تا سریع با محو شدن ریشه ها آنها را ترمیم نمایید.

رنگ مو فانتزی

فواید استفاده از رنگ موی موقت

این رنگ ها بسیار متنوع هستند و به راحتی می توانید از بین آنها رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید . برای انتخاب رنگ موی موقت رنگ پوست خود را در نظر بگیرید و بر اساس رنگ پوستتان رنگموی مناسب را انتخاب کنید.

  • استفاده از این رنگ ها بسیار راحت و آسان است.
  • این رنگ موها حساسیت ایجاد نمی کند.
  • این رنگ ها راحت و بدون زحمت از روی موها پاک می شود.
  • این رنگ ها مانند رنگ های شیمیایی عوارض زیادی ندارد.
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 173 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها