پرم بدون آرایش هم میشه زیبا شد ، البته از راهش - پرم

 چگونه بدون آرایش زیبا باشیم ؟

این روزها طبیعی بودن بیش از هر چیز دیگری طرفدار دارد و کمیاب شده است . بسیاری از دختران سعی دارند که زمان زیادی را صرف آرایش کردن کنند اما بدانید که هیچ گاه صورت آرایش کرده شما به اندازه صورت طبیعی زیبا نخواهد بود اما سوال اینجاست که چگونه بدون استفاده از لوازم آرایش زیبا باشیم ؟

۱۴ روش زیبایی بدون آرایش

در این قسمت از دنیای مد پرم ۱۴ راهکار ساده را به شما معرفی می کنیم که بدون آرایش هم زیبا باشید. 

۱٫ ابروهای خود را زیبا کنید

ابروها در صورت بدون آرایش بودن بیش از هر چیز دیگری مورد توجه قرار می گیرند. پس باید حالت ابروهایتان را متناسب کنید. اگر نیاز است کمی با حنا یا رنگ ابرو، آن را جلوه دهید. هنگام انتخاب رنگ مناسب حتماً باید به تناسب پوست خود دقت داشته باشید که رنگ ابرو برای پوست شما مناسب باشد. اگر ابروهای ضخیمی ندارید، بهتر است که روزانه روغن کرچک و ویتامین آ به ابروهای خود بزنید تا آنها را پرپشت تر کنید. بعد از چند هفته می توانید تغییرات قابل ملاحظه ای را در ابروهایتان مشاهده کنید. 

۲٫ به چشمان خود اهمیت دهید.

باید سعی کنید که چشمان خود را درشت نشان دهید. پس برای این کار می توانید موهای ان را با فرمژه فر کنید. سپس کمی ژل مخصوص به مژه بزنید و همچنین می توانید اکستنشن مژه انجام دهید تا لکه ها و تیرگی های زیر چشم را از بین ببرید.

اول از همه باید رژیم غذایی خود را تصحیح کنید. این سیاهی زیر چشم به دلیل کمبود آهن و ویتامین ب در بدن است. جگر و گوشت قرمز حاوی مقدار زیادی از این دو ماده می باشد. از کرم چشم برای روشن سازی زیر آن استفاده کنید که حاوی کمپرس سرد با نعناع یا چای سبز نیز کارآمد خواهد بود. 

زیبایی چشم

۳٫ دندان های خود را سفید کنید.

یک لبخند زیبا می تواند امتیاز شما را تا حد زیادی بالا ببرد. بنابراین با زیباسازی آن ها به جذابیت خود اضافه کنید و از خمیر دندان های سفید کننده استفاده کنید. از مصرف بیش از حد قهوه پرهیز کنید . به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از خمیر دندان نیز می تواند به دندان های شما آسیب بزند. اگر دندان های شما در حالت طبیعی و سالم رنگ تیره و یا زردی دارند، حتماً باید از سفیدکننده های دندان پزشکی استفاده کنید. 

۴٫ لب های خود را فراموش نکنید. 

تقویت کردن ، رطوبت رسانی و لایه برداری منظم به اندازه، برای لب های شما اهمیت بسیار زیادی دارد. از بالم های لب استفاده کنید و در صورت دسترسی نداشتن به آن ها روغن زیتون و روغن های طبیعی را جایگزین کنید. یک بار در هفته لب های خود را با خمیر دندان نرم یا انگشتتان ماساژ دهید. همچنین آن ها را مرطوب کنید و از لایه برداری لب با استفاده از شکر استفاده کنید.  

۵٫ از موهای خود مراقبت کنید.

رنگ موهای زشت یا موهای خشک و شکننده اثر منفی روی زیبایی بدون آرایش شما دارد و حتماً از استایل ساده اما شیک مو استفاده کنید. رنگ های طبیعی تر به کار بگیرید یا اصلا موهای خود را رنگ نکنید و به دنبال ظاهر کاملاً طبیعی باشید.

می توانید انتهای موی خود را کمی فر کنید و حالت دهید. از محصولاتی استفاده کنید که موی شما را در برابر گرمای سشوار، گرمای آفتاب و یا اتوی مو محفوظ نگه می دارد . بیش از حد از محصولات داغ و حالت دهنده مو استفاده نکنید.

روغن زیتون براقیت زیادی به موهای شما می دهد. همچنین با شوره، خشکی و دیگر مشکلات مبارزه می کند. ازعصاره های گیاهی جوشانده شده مثل بلوط برای موهای مشکی یا خرمایی و بابونه برای موهای بلوند استفاده کنید تا موهای براق تری داشته باشید.

روغن زیتون

۶٫ عطر و رایحه مناسب انتخاب کنید:

از عطر و رایحه ای ملایم با خط بو استفاده کنید تا در طول روز روی لباستان بماند و حس خوشایندی را برای شما به وجود بیاورد. هرچه خودتا را دوست داشته باشید و سرشار از حس لذت، از بیرون هم زیبا و دل نشین به نظر خواهید رسید. 

۷٫ ضدآفتاب بزنید.

اشعات مضر خورشید تأثیرات زیادی روی پوست شما می گذارند و باعث ایجاد چین و چروک ها می گردند و پیری زود رس را موجب می شوند. همچنین عاملی برای سرطان های پوستی می باشند ، به همین دلیل باید از ضد آفتاب با اس پی اف بالا استفاده کنید تا از پوست خود مراقبت کرده باشید. 

۸٫ روی پوست خود تمرکز کنید.

بسیاری از زیباشناسان بر سلامت پوست تأکید زیادی دارند و تاکید دارند که بیش از ۲ بار در روز صورت خود را نشویید. بهتر است که این کار را قبل از خواب انجام دهید و همچنین صبح ها نیز می توانید با استفاده از شیر یا لوسیون صورت خود را بشویید.

مهم ترین نکته این است که با پوست خود خشن رفتار نکنید . از محصولات آرایشی ملایم استفاده کنید.

ماسک های صورت مثل ماسک رس سفید را فراموش نکنید. ماسک های تقویتی را یک بار در هفته استفاده کنید. اگر پوست حساسی ندارید، می توانید با اسکراب های مختلف لایه برداری را انجام دهید. 

ماسک صورت

۹٫ از کرم BB استفاده نمایید:

BB کرم ترکیبی از کرم ضدآفتاب، مرطوب کننده و یک کرم پایه است که نقش بسیار موثری در افزایش زیبایی صورت دارد. این کرم ها علاوه بر محافظت از پوست باعث می شوند تا ظاهری صاف و یکدست داشته و نیازی به آرایش نباشد. 

۱۰٫ به اندازه کافی بخوابید. 

خواب مناسب حداقل ۷ تا ۹ ساعت برای سالم نگه داشتن پوست ضروری می باشد. پس از ساعت ۱۱ شب به رختخواب بروید زیرا بعد از گذشتن نیمه شب بدن شما شروع به تولید هورمون های اصلی زیبایی می کند که یکی از آن ها ملاتونین است. روی کمر خود بخوابید تا مشکلاتی مثل چین و چروک روی صورت شما به وجود نیاید. 

۱۱٫ اعتماد به نفستان را بیشتر کنید :

خودتان را دوست داشته باشید و عشق بورزید و برای تحسین زیبایی خود به آرایش عادت نکنید. برای کشف زیبایی واقعی و طبیعی خود تلاش کنید تا اعتماد به نفستان افزایش یابد. 

۱۲٫ به رژیم غذایی خود بیشتر دقت کنید.

مطالعات نشان می دهد که زیبایی پوست رابطه تنگاتنگی با مواد غذایی مورد استفاده ما دارد. ماهی، روغن سبزیجات و دانه های گیاهی و آجیل های طبیعی برای پوست مناسب هستند زیرا منبع غنی از اسید چرب ، ویتامین و کاروتن می باشند که با رادیکال های آزاد مبارزه می کنند و محصولات لبنی نیز می توانند کلید زیبایی پوست شما باشند.

۱۳٫ از اسکراب استفاده کنید: 

برای رفع بی روحی و خستگی پوست صورت باید از یک اسکراب طبیعی استفاده نمایید تا سلول های مرده و آلودگی ها را از بین ببرید و باعث شادابی پوستتان شوید. 

اسکراب صورت

۱۴ . رنگ مخصوص خود را انتخاب کنید.

حتماً باید رنگ مناسب لباس های خود را بدانید که در زیبا به نظر رسیدن پوست شما و پوشاندن عیب ها موثر است. پوست بدون فونداسیون و کرم پودر و پنکیک، رنگ پریده به نظر می رسد. به همین دلیل نباید این رنگ پریدگی را با رنگ های لباس بیش از حد تیره افزایش دهید و همچنین رنگ های سرد نیز ممکن است کار را بدتر کند. سفید نیز گزینه مناسبی نمی باشد. بهترین گزینه استفاده از رنگ های ملایم روشن مثل آبی یا هلویی می باشد ، البته باید رنگی را انتخاب کنید که به پوست شما بیاید و از علم رنگ شناسی کمک بگیرید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 274 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 14 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها