پرم بلایی که فقط دکلره می تواند روی مو بیاورد ! - پرم

عوارض دکلره کردن مو جدی تر از تصور شماست

دکلره اساسا فرآیندی است که رنگ موها را روشن می کند. هیدروژن پراکسید اغلب در ترکیب با آمونیاک و یک نرم کننده به کار می رود تا رنگ دانه ها و یا سایه موهای شما را تغییر دهد.

در حالی که دکلره کردن می تواند به ایجاد هزاران رنگ مو مختلف کمک کند، ظاهر کلی و حتی چشم انداز شما را تغییر دهد، روند آن می تواند بر سلامت موهای شما تاثیر منفی بگذارد.در این بخش از پرم به عوارض ناشی از دکلره کردن مو می پردازیم.

عوارض دکلره کردن مو :

کم شدن رطوبت:

فرآیند دکلره کردن مو می تواند رطوبت موها را از بین ببرد. هنگامی که محلول سفید کننده در تماس با شفت مو قرار می گیرد، باعث رشد مو و منجر به جدایی از پوست سر می شود.

در نتیجه رنگ مو تغییر می کند، در واقع نسبت به قبل مو متخلخل شده و این کار به طور اجتناب ناپذیری بر سطح رطوبت موها شما تاثیر می گذارد و باعث خشکی و آسیب مو می شود.

عوارض دکلره

سوختگی پوست:

غیرمعمول نیست که هنگام استفاده از دکلره سوزش را تجربه کنید، چون این ماده سفید کننده در تماس با پوست قرار می گیرد. اگرچه، ممکن است پوست واکنش منفی نشان دهد یا از سوزش شیمیایی ناشی از استفاده محصول رنج ببرید.

در هر شرایط، خارش به احساس سوختن تبدیل خواهد شد و ممکن است با قرمزی، خارش و زخم همراه باشد. صرف نظر از دلیل واکنش، محصول باید بلافاصله از پوست سر برداشته شود.

زخم پوست سر:

ممکن است دکلره کردن مو باعث زخم روی پوست سر شود.زخم ها به دلیل حساسیت پوست سر ایجاد می شوند، چند روز شامپو و محصولات مو را استفاده نکنید و روغن های طبیعی روی پوست بزنید تا زخم ها را مرطوب کنید .البته بیشتر به آن ها اجازه دهید به طور طبیعی رفع شوند و آن ها را با شامپو تمیز نکنید.

شکنندگی مو :

دکلره پتانسیل شکننده کردن مو را دارد. شکنندگی اغلب نتیجه ماهیت متخلخل مو بعد از دکلره است. از آنجا که این ماده باعث می شود لایه های پوست از هم جدا شوند، قرار گرفتن طولانی مدت در ماده دکلره منجر به ریزش و شکنندگی بیشتر می شود.

سوختن مو با دکلره

پف کردن مو :

صرف نظر از تغییر بافت طبیعی مو ، دکلره کردن مو باعث می شود موها کمی پف کرده به نظر برسند. دکلره کوتیکول مو را باز و تارموها را خشک می کند، به همین دلیل است که بعد از رنگ کردن و می تواند خشک شود. در عرض چند هفته، وقتی پوست شروع به بسته شدن می کند، نرم تر خواهد شد.

تغییر رنگ :

از آنجا که پوست سر اساسا از همان پروتئین های پایه مو ساخته شده است، احتمالا تغییر رنگ پوست در هر ناحیه از پوست سر را تجربه می کنید که با ماده سفید کننده ارتباط دارد. زمان به بازگشت رنگ طبیعی پوست کمک می کند.

آیا آسیب مو پس از دکلره همیشگی خواهد بود؟

رنگ و دکلره کردن مو به طور دائم باعث تغییر انسجام موی شما می شود. با این حال، اگر مطمئن باشید که موهایتان توسط یک فرد باتجربه دکلره می شود، آسیب به حداقل می رسد.

وقتی موهایتان را روشن کردید، بافت آن برای همیشه تغییر می کند . با این حال، شدت تغییر بستگی به مهارت آرایشگر دارد و آسیب دیدن مو باعث ریزش دائمی آن می شود، اما با استفاده از تکنیک های مناسب می توان از آن جلوگیری کرد.

مضرات دکلره مو

آیا می توانید موهای خود را مانند پیش از رنگ و دکلره حفظ کنید؟

یکی از راه های تضمین شده برای بازگرداندن موهای سالم به حالت قبل از رنگ زدن کوتاه کردن قسمت های رنگ و دکلره شده است اما اگر همچنان دوست دارید به رنگ کردن موها ادامه دهید راه هایی وجود دارد.

چطور موهای خود را پس از دکلره باز گردانی کنید ؟

در حالی که نمی توانید از لحاظ تکنیکی موی خود را مانند پیش از دکلره بازگردانید مگر اینکه موها رویش مجدد را شروع کنند.از شامپو ،نرم کننده و ماسک های مناسب مو دکلره استفاده کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 155 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.