پرم ترفندهای آرایش صورتی که کلی مشکل داره - پرم

نکات مهم آرایش صورت در شرایط نامناسب پوست و چهره

گاهی اوقات درست قبل از آنکه به میهمانی بروید مقابل آینه با پف چشم و لکه های پوستی مواجه می شوید با خود می گویید که دیگر آرایش صورت نتیجه ای نخواهد داشت چرا که شما هرچقدر هم زیرکانه و درست آرایش کنید عیب و ایرادها باقی می مانند. در این شرایط، وقتی پای آرایش کردن به میان می آید، از کشیدن سایه چشم و رژ لب می ترسید. حتی ممکن است نگران ناپدید شدن پایه آرایش خود باشید. خراب شدن خط چشم به دلیل چرب بودن پوست و برخورد ریمل با چشم ها نیز می تواند رویای مهمانی شما را به یک کابوس بزرگ بدل کند. اما نگران نباشید، ترفندهای زیادی برای رفع سریع این مشکلات وجود دارد.

رفع سریع مشکلات رایج در آرایش صورت

رازهای آرایش صورت

رازهای آرایش صورت برای پوست مشکل دار و چشم پف کرده

رژ لب ماسیده

آیا نگران این هستید که رژ لب تان بماسد یا بدون آنکه متوجه شوید به دندان های تان بخورد؟ از یک خط لب استفاده کنید تا محدوده لب برجسته شود. سپس از رژ پایه استفاده کنید. توصیه می شود دو لایه رژ لب بزنید. برای این کار، از یک برس نرم برای مالیدن رژ روی لب ها استفاده کنید.اگر نگران پخش شدن رژ لب تان هستید، از برق لب استفاده نکنید. اما اگر دوست دارید لب های تان برق بزنند، کمی برق لب در وسط لب تحتانی تان بزنید و لب ها را به آرامی روی هم بفشارید.

 پف زیر چشم

پف زیر چشم عموما به دلیل مصرف غذاهای شور ایجاد می شود. این غذاها می توانند با احتباس مایعات در اطراف چشم باعث بروز حالت پف کردگی شوند. هرگز سعی نکنید برای پوشاندن پف زیر چشم آرایش کنید، چون صرفا باعث جلب توجه بیشتر به این نقطه می شوید. برای کاهش پف زیر چشم بهتر است از یک ماسک خنک کننده یا پد چشمی استفاده کنید و آنها را ۱۰ دقیقه روی چشم ها بگذارید.

حلقه های تیره دور چشم

حلقه های تیره ممکن است یک مشکل ژنتیکی باشند؛ همچنین احتمال دارد به دلیل کم خوابی ظاهر شده باشند. با این حال، شما می توانید به راحتی آنها را از نظر پنهان کنید. بهتر است از یک کانسیلر مرغوب با رنگی روشن تر از پوست استفاده کنید تا نواقص صورت را بازتاب ندهد. کانسیلر باید به طور مستقیم روی پوست بنشیند. بنابراین، قبل از استفاده از آرایش پایه، آن را به پوست تان بمالید. کانسیلر را مستقیما زیر چشم بزنید و آن را با انگشت حلقه به آرامی پخش کنید. سپس آرایش پایه را پیاده کنید.

جای جوش

جوش مختص نوجوانان نیست. استرس و رژیم غذایی بد می توانند موجب بروز جوش هایی بعضا بزرگ شوند. در بدترین حالت می توانید از درمان نقطه ای استفاده کنید. توصیه می شود از یک برس تمیز برای پخش کردن کانسیلر روی لکه ها و جوش ها استفاده کنید و سپس آرایش پایه را پیاده نمایید. تغییر رنگ و لکه های تیره ناشی از جوش ها به این روش قابل ترمیم هستند.

قرمزی یا رنگ پریدگی پوست

استفاده از کانسیلر سبز کمک می کند که از شر قرمزی ناشی از رگ های برجسته صورت خلاص شوید. برای این کار توصیه می‎شود کمی مرطوب کننده را با این کانسیلر مخلوط کنید تا به یک سطح صاف دست پیدا کنید. برای از بین بردن زردی پوست هم می توانید از پرایمر صورتی کم رنگ یا یاسی استفاده کنید.

آرایش صورت

رفع مشکلات در آرایش صورت

پاک شدن آرایش

یک سرم آرایشی بهداشتی کمک می کند که آرایش پایه و اصلی شما دوام بیشتری داشته باشند. با استفاده از سرم، می توانید از لوازم آرایشی بدون روغن برای دوام بیشتر استفاده کنید. اگر پوست شما چرب است، از ژل یا لوسیون های مات کننده استفاده کنید. همچنین می توانید از این محصولات در نواحی اطراف بینی، پیشانی و چانه استفاده کنید و سپس آرایش پایه را پیاده کنید.

کم رنگ شدن سایه چشم

آیا نگران این هستید که سایه چشم تان کم رنگ شود یا تغییر رنگ دهد و تیره تر به نظر برسد؟ پس یا از کانسیلر بر روی پلک خود استفاده کنید یا سایه چشم پایه بزنید. اگر در پیاده کردن خط چشم اشتباه کردید یا ریمل را توی چشم‎ تان فرو بردید، از سواپ پنبه ای استفاده کنید. سواپ کمک می کند که آرایش اشتباهی از روی صورت و داخل چشم ها پاکسازی شود. پس از پاکسازی، از کانسیلر روی آرایش پایه استفاده کنید. کمی منتظر بمانید و دوباره خط چشم و سایه خود را تجدید کنید. اگر برای استفاده از خط چشم استرس دارید، از یک ریمل رنگی به جای آن استفاده کنید. یک خط چشم تیره کمک می کند که سفیدی چشم های شما بیشتر دیده شود. همچنین خستگی چشم ها را پنهان کرده و شما را شاداب تر جلوه می دهد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 118 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.