پرم خط چشم کشیدن اینطوری اشتباهه! - پرم

خط چشم کشیدن به مهارت زیادی نیاز دارد ، خانم هایی که از مهارت کافی برخوردار نیستند و اصول کشیدن درست خط چشم نمی دانند با اشتباهاتی که در کشیدن خط چشم دارند موجب از بین رفتن زیبایی چشم خود می شوند . در ادامه این بخش از پرم چند اشتباه رایج در کشیدن خط چشم را بررسی می کنیم تا شما بتوانید با انجام ندادن این اشتباهات یک خط چشم زیبا و بی نقص بکشید.

به آیینه مستقیم نگاه می کنید

اگر همیشه هنگام خط چشم کشیدن مستقیما به آینه نگاه کنید ، خط چشم شما یک خط صاف و مستقیم نمی شود بنابراین هنگام کشیدن خط چشم باید گاهی به پایین نیز خیره شوید.

پوست کنار چشم خود را می کشید

برخی از افراد هنگام کشیدن خط چشم پوست کنار چشم خود را می کشند ، این کار سبب می شود خط چشمتان کج و بدفرم شود. برای کشیدن یک خط چشم صاف کمی سر خود را به پایین خم کنید و به آینه نگاه کنید .

خط چشم رنگی

نوک مدادتان تیز نیست

اگر برای کشیدن خط چشم از مداد استفاده می کنید باید نوک مداد تیز باشد زیرا کند و کوتاه بودن نوک مدادتان باعث می شود خط چشمتان کج شود و زیبا نباشد. تراشیدن مداد، سبب برطرف شدن آلودگی ها و باکتری های نوک آن و انتقال نیافتن این آلودگی ها به چشمتان می شود.

به پلک پایین خط چشم می کشید

بهتر است زیر چشم خود خط چشم نکشید زیرا این کار سبب می شود چشم هایتان ریز و کوچک به نظر برسد . برای زیبا شدن چشمانتان فقط کمی هاله دودی رنگ در گوشه خارجی چشم ایجاد کنید.

از خط چشم در بخش بیرونی چشم ها استفاده نمی کنید

خط چشم، فرم و تناسب چشم های شما را بهبود می بخشد . برای کشیدن خط چشم فرم چشمها و مژه هایتان را در نظر بگیرید و لازم نیست برای هر یک از چشم ها خط چشم کاملا یکسانی بکشید زیرا پلک ها شبیه هم نیستند و گاهی لازم است آرایش یک پلک را به صورت دیگری انجام دهید تا تعادل بین پلک ها برقرارگردد. برای کشیدن خط چشم می توانید کمی از خط طبیعی چشم ها فاصله بگیرید و لازم نیست حتما خط مژه های خود را دنبال کنید.

نحوه کشیدن خط چشم

دور خط چشم را سیاه نمی کنید

برای اینکه چشم های شما طبیعی تر به نظر برسد و خطوط ناهموار نرم تر گردد ، بهتر است دور خط چشم را یک قلم موی زاویه دار کوچک سیاه کنید و برای سیاه کردن از دستتان استفاده نکنید زیرا نمی توانید بر روند آرایش کنترل زیادی داشته باشید.

از قلم موی نازک و زاویه دار استفاده نمی کنید

برای آرایش چشم از یک مداد تیز یا قلم موی نازک و زاویه دار استفاده نمایید و برس خط چشم را در نزدیکی مژه هاقرار دهید.

از خط چشم ضد آب استفاده نمی کنید

برای اینکه چشمانی مانند چشمان راکون نداشته بشیم بهتر است برای آرایش چشم های خود از پودر فیکس کننده و یک خط چشم ضد آب استفاده کنید . برای اینکه کرم ها خط چشم شما را به حالت تعلیق در نیاورند از پوشاننده زیر چشم شفاف استفاده کنید.

از خط چشم نامناسب استفاده می کنید

افراد مبتدی نباید برای خط چشم کشیدن از خط چشمی که ماندگاری طولانی مدت دارد و خیلی زود خشک می شوند ، استفاده نمایند زیرا پاک کردن این خط چشم بسیار مشکل است. این افراد بهتر است از مدادهای مشکی ضدآب به جای خط چشم مایع استفاده کنند زیرا با مداد راحت تر می توانند خط چشم بکشند.

خط چشم آبی

رنگ نامناسبی را انتخاب می کنید

بهترین رنگ برای خط چشم رنگ های مشکی، دودی و تیره است . از رنگ های مایل به قرمز زمانی که چشم هایتان خسته، پف کرده یا قرمز است، استفاده نکنید. رنگ های دارای تناژ آبی رنگ چشم ها را روشن تر نشان می دهد اما رنگ تیره و خاکستری سبب می شوند رنگ چشم ها طبیعی تر به نظر برسند.

خط چشم سفید داخل چشم نمی کشید

برای داخل پلک پایین از مداد چشم سفید رنگ یا بژ استفاده کنید ، این کار سبب می شود چشم هایی جذاب تر و درشت تر داشته باشید. برای جلوگیری از حساسیت و تحریک شدن چشم ها از یک مداد نرم و با کیفیت برای این کار استفاده کنید.

از ترفندهای کشیدن خط چشم و سایه استفاده نمی کنید

برای اینکه بتوانید یک خط چشم صاف و مستقیم بکشید ، از ترفندهای کشیدن خط چشم و سایه استفاده نمایید . شما می توانید برای خط چشم کشیدن در گوشه چشم ها از یک نوار چسب کاغذی یا یک کارت ویزیت استفاده کنید.

زیر چشمتان مداد رنگی می کشید

کشیدن مدادهای رنگی چشم در پلک پائین یکی از اشتباهات رایج در میان خانم ها است که باعث می شود تا آرایش غلیظ تر دیده شود و جذابیتی نداشته باشد.

اشتباهات آرایش چشم

برای زیر چشم از خط چشم مایع استفاده می کنید

در صورت استفاده ازخط چشم های مایع برای زیر چشم ، خط چشم در زیر پلک پخش می شود پس بهتر است از خط چشم مایع برای بالای چشم و از مداد برای زیر چشم استفاده کنید.

دنباله خط چشم را درست نمی کشید

یکی از عواملی که سبب نا زیبا دیده شدن خط چشم شما می شود ، ضخامت بی مورد یا بالا و پایین شدن دنباله خط چشم است . دنباله خط چشم باید تیز، تمیز و صاف باشد. برای کشیدن خط چشم دنباله دار با چشمان باز در آینه نگاه کنید و پلک ها را کامل ببینید.

سپس خط چشم را در گوشه بیرونی مژه های پایینی در زاویه ۴۵ درجه قرار دهید. نقطه ای را در دورترین قسمتی که می خواهید دنباله خط چشم ادامه داشته باشد، بکشید. سپس آن نقطه را به گوشه بیرونی چشم متصل نمایید و این خط را تا میانه خط مژه ها ادامه دهید.

داخل چشم مداد می کشید

کشیدن مداد داخل چشم ها سبب کوچکتر به نظر رسیدن چشم ها می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 152 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.