پرم راهنمای انتخاب بهترین عطر - پرم

دانشمندان از زمان های گذشته به دنبال یافتن ماده ای خوش بو کننده بودند. عطر (perfume) تاریخچه ای قدیمی دارد؛ چرا که در تمامی کشورها کیمیاگران برای پیدا کردن راهی برای کشف این ماده همواره تلاش می کردند.

 

از اولین کاشفان عطر می توان به دو کشور مصر و بین النهرین اشاره کرد. ایران در بین کشورهای شرقی، اولین کشوری بود که به عطر دست یافت. این عطر توسط ابن سینا از گل رز به دست آمد. البته در زمان هخامنشیان نیز از روغن های معطر استفاده می شده است. همچنین یونانیان اولین تمدن بودند که استفاده عطر را در موارد بهداشتی و استحمام وارد کردند. امروزه برندها و متخصصان پاریسی و ایتالیایی در چند ساله اخیر بیشتر درخشیده اند. اگر مایل به تهیه عطرهای گیاهی هستید، می توانید با اجاره ویلا دوبلکس در لواسان و استفاده از گل های ویلا، عطر دست ساز خود را درست کنید. برای انتخاب عطر باید فصل مناسب، زمان مناسب در روز، نوع پوست و مکان مورد استفاده عطر را بررسی کنیم.

برای انتخاب عطر ابتدا در زمان خرید مقداری از آن را بر روی کاغذ تستر بزنید. اگر از عطر خوشتان امد بعد ۱۵ دقیقه دوباره کاغذ را بو کنید. در قدم بعدی پس از یک ساعت کاغذ را بو کنید و از میزان علاقه خود به رایحه بعد از این مدت آگاه شوید. تایم بعدی برای تست کاغذ ۴ ساعت بعد خواهد بود. اگر این رایحه مورد علاقه شما بود، این عطر مناسب شما است.

 

برای استفاده از عطر می توانید آن را به قسمت های نبض دار بدن مانند مچ ها، گلو، گردن و اطراف آن اسپری کنید. این نکته کلیدی را بدانید که اگر عطر با به پشت زانوهایتان بزنید در تداوم بو به شما کمک خواهد کرد. اسپری عطر بر بروی لباس پیشنهاد نمی شود زیرا این کار به لباس آسیب خواهد رساند. در رابطه با انواع عطرها به طور کلی به سه دسته “شیرین و گرم”، “سرد و ترش” و در نهایت “تلخ” می توان اشاره کرد. در عطرهای تلخ از اسانس های ریشه درختان و ادویه های تند شرقی، در عطرهای شیرین و گرم از بوی شکلات و میوه های تابستانی و در عطرهای سرد و ترش از بوی مرکبات بهره می برند. عطرهای سرد و ترش در آرامش روحی بسیار موثر هستند. بوی عطرها به دلیل اکسیداسیون تغییر می کند. توجه کنید که دو تاریخ انقضا باید برای عطر در نظر گرفته شود، یکی از زمان تولید (معمولاً به مدت ۳ تا ۵ سال) و دیگری از زمان اولین استفاده (معمولاً از ۱۲ تا ۲۴ ماه و گاه بیشتر).  بعد از گذشت این زمان استفاده از عطر باعث تحریک پوست و واکنش‌های آلرژیک می شود.

چه عطری مناسب چه فصلی است؟

بهترین فصل سال برای انتخاب عطر بهار است. اگر قصد خرید عطر دارید بهترین زمان برای خرید صبح است. تشخیص بو در صبح راحت تر است.

 

عطر تابستان و بهار : عطرهایی که مخصوص فصل بهار و تابستان هستند دارای رایحه‌ خنک، تلخ و سرد، جنگلی و وحشی مانند شکوفه‌های گل و میوه‌ای (مثل مرکبات) می باشند. این دسته به دلیل ترکیب با فضای اطراف ماندگاری زیادی ندارند.

عطر پاییز و زمستان : عطرهای مناسب روزهای سرد آن هایی هستند که دارای رایحه‌های گرم و پر از ادویه‌های تند مانند بوی چوب عمیق جنگلی، کهر‌بایی (ماده شکم وال که بوی گرم شیرین و شرقی دارد.) و مشک، رایحه قهوه می باشند. برای روزهای بسیار سرد عطرهایی با رایحه دانه‌های فلفل تند، تمشک و گل رز بلغاری را انتخاب کنید. پیشنهاد می کنیم برای هر فصل عطری جداگانه تهیه کنید.

پیشنهاد عطری مشترک بین خانم ها و آقایان

رایحه ها در عطر ها ترکیب می شوند و در نهایت بویی را پدید می آورند که در نهایت مناسب مردان یا زنان شناخته شده است.

رایحه های شیرین و ملایم مانند بوی گل ها و میوه ها، اغلب باعث می شوند که یک عطر بیشتر برای خانم ها مناسب باشند. این عطرها روحیه لطیف و ملایم خانم ها را یاد آور می شوند. برای عطرهای آقایان بیشتر از رایحه های چوب، مشک و آروماتیک استفاده می شود. دلیل نام گذاری عطر های برای آقایان هم زیاد بودن حداقل یکی از رایحه ها در عطر می باشد. این ها باعث می شود آقایان دارای شخضیتی استوار و جسور داشته باشند.

اما به تازگی عطرهایی به نام یونیسکس توسط برندهای گوناگون ارائه شده اند. این عطرها که بیشتر دارای رایحه های اسپرت هستند قیمت به صرفه تری نسبت به عطرهای زنانه یا مردانه دارند.

از این دسته عطر ها می توان به لیست زیر اشاره کرد:

  • ادوپرفیوم دولچه آمالفی از برند ایتالیایی زرجوف
  • ادوپرفیوم سدرا دی تئرمینا از برند ایتالیایی آکوا دی پارما
  • ادوتویلت توتم بلو از برند فرانسوی کنزو
  • ادوپرفیوم نرولی پورتوفینو از برند آمریکایی تام فورد
  • ادوتویلت سی کی وان از برند آمریکایی کلوین کلاین
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 162 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 8 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.