پرم راهنمای فارسی نوشتن اعداد در پاورپوینت - پرم

تا به حال با مشکل انگلیسی بودن ارقام ? در مجموعه آفیس و بسیاری از نرم افزارهای دیگر مواجه شده اید؟ این مشکل ممکن است در زمانی که مطلب شما فارسی است برای شما مشکلاتی را ایجاد کند، از این رو در این پست به بررسی این مهم خواهیم پرداخت. پس در ادامه با رهنامه با آموزش ۴ روش فارسی سازی و نحوه فارسی نوشتن اعداد در پاورپوینت همراه باشید.

نحوه فارسی سازی اعداد در پاورپوینت

How to change numbers to Farsi in PowerPoint

پیش از این در رهنامه ما آموزش ۲ روش حل مشکل تایپ اعداد فارسی در ورد و ۴ روش حل مشکل نمایش اعداد و فونت فارسی در اکسل برای شما قرار دادیم. در ادامه در این پست به آموزش فارسی نوشتن اعداد در پاورپوینت خواهیم پرداخت. پس بدون اتلاف وقت آموزش فارسی سازی اعداد پاورپوینت را شروع کنیم.

فارسی نویسی اعداد در پاورپوینت

مسیر زیر را طی کنید.

Slide Number >> Right click >> Font >> Complex scripts font >> Persian font >> OK

در این روش که تنظیمات انجام شده تنها روی عدد اسلاید انتخاب شده (نه همه ی اسلایدها) اعمال می شود در ابتدا باید روی شماره صفحه ی اسلاید کلیک کنید تا نشانگر چشمک زن تایپ نمایش داده شود.

پس از آن ابتدا با خاکستری رنگ کردن مورد نظر خود، آن را انتخاب کرده و بعد از کلیک راست روی آن گزینه  Font را انتخاب کنید.

در پنجره  باز شده تنظیماتی برای سفارشی سازی عدد اسلاید وجود دارد. در این قسمت دو لیست کشویی برای انتخاب فونت عدد نمایش داده شده است که شما باید از لیست دوم با عنوان Complex scripts font استفاده کنید تا اعداد شما به فارسی تغییر کنید. همچنین شما در این لیست باید فونت های فارسی را انتخاب کنید که اعداد آن ها نیز فارسی باشند، فونت هایی مانند نازنین، تیتر و … باید انتخاب شما باشند.

با زدن روی کلید OK خواهید دید که عدد شماره اسلاید انتخاب شده به فارسی و فونت انتخاب شده تبدیل می شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 213 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 4 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.