پرم ما به شما میگوییم چه آرایشی به چشمان شما می آید - پرم

آرایش کردن یکی از کارهای روزمره برای خانم ها بدل شده است که ما در ادامه پیشنهاداتی برای آرایش مناسب برای چشم به شما پیشنهاد می کنیم.

 

چشم درشت ها بخوانند

 اگر چشمان شما درشت است، اول از همه اینکه خط چشم پهن برای شما بهترین انتخاب است. داخل چشم هایتان را سیاه کنید. وقتی داخل چشم سیاه شود، چشم کوچک تر و گردتر جلوه می کند ولی اگر چشمانی از حدقه بیرون زده دارید پیشنهاد می کنیم پشت چشم را یک خط چشم پهن بکشید، در ضمن از سایه تیره نیز به عنوان مکمل استفاده کنید چون سایه تیره بیرون زدگی را می پوشاند. وقتی تیرگی های پشت چشم زیاد شود، چشم فرورفته تر جلوه می کند.  با کشیدن یک ریمل منظم و پر کردن ابرو می توانید بزرگ و درشت بودن چشم خود را با آرایش کم اثر کنید. خط چشم سیاه به دلیل تیره بودن سبب محدود کردن ناحیه چشم شده و چشم ها را ریزتر نشان می دهد.

 

اگر چشم های شما ریز هستند

 برای درشت جلوه کردن چشم ها بهتر است هم بالای چشم خط بکشید و هم پایین آن، چون به طور کلی وقتی خط چشم پایین را بکشید چشم ها درشت تر جلوه می کنند. یک روش دیگر برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها استفاده از خط چشم سفید است. داخل پلک پایین تان را با مداد سفید خط بکشید. حتما از یک مداد نرم استفاده کنید تا پلک تان آسیب نبیند. استفاده از ریمل در مژه های پایین چشم هم باعث می شود که چشم ها بزرگ تر به نظر برسند. البته نکته مهم این است که چطور به مژه های پایین ریمل بزنید. اول مژه های پلک بالایی را ریمل بزنید بعد بدون اینکه فرچه ریمل را دوباره داخل ظرف ریمل وارد کنید، مژه های پایین را هم ریمل بزنید. فرچه ریمل تان را عمودی نگه دارید و روی مژه های پلک پایین تان عقب و جلو ببرید. یکی از ساده ترین راه ها هم برای بزرگ تر نشان دادن چشم ها، فر کردن مژه ها به وسیله فرمژه است. خط چشم های به رنگ های زیتونی، نیلی و قهوه ای هم گزینه های مناسبی برای درشت تر نشان دادن چشم ها هستند.

 

اگر چشم های گردی دارید 

شما باید نیمه ابتدایی چشم را خطی بسیار باریک بکشید و بعد به مرور تا انتها آن را پهن کنید.  برای اینکه اینگونه چشم ها کشیده تر به نظر برسند سایه و خط چشم را باید تا بعد از گوشه خارجی چشم نیز ادامه دهید و برای زیباتر شدن چشم، گوشه چشم را خوب ماساژ دهید.

 

چشم 

 

فاصله چشمان تان کم است یا زیاد

اگر چشمان شما بیش از اندازه طبیعی از هم فاصله دارند بهتر است از خط چشم های گوشه دار استفاده کنید، یعنی خط چشم از گوشه داخلی چشم بیرون بیاید. این کار باعث می شود فاصله میان چشم های شما کمتر خودش را نشان دهد چون خط چشم این فاصله را می پوشاند. خط چشم خود را نازک بکشید و حتما خط قسمت گوشه  داخلی چشم خود را ادامه دهید و کمی به سمت لبه های بینی نزدیک کنید تا فاصله چشمان تان کمتر دیده شود و در صورت تمایل می توانید خط چشم برای پلک پایینی خود نیز بکشید.

 

حتما گوشه داخلی چشم های خود را سایه تیره بزنید تا با این کار فاصله چشم های شما کمتر دیده شود. برای سایه زدن قسمت مرکزی و بیرونی چشم خود از رنگ های روشن استفاده کنید و سعی کنید برای قسمت مرکزی چشم خود از رنگ های براق استفاده کنید. مژه های  بالا و پایین چشم خود را ریمل بزنید زیرا باعث کمتر دیده شدن فاصله چشمان شما می شود و در آخر ابروهای خود را با مداد ابرو کمی به هم نزدیک کنید تا این کار باعث کمتر دیده شدن فاصله بین چشمان شما شود.

 

اگر چشمانی نزدیک به هم دارید نباید خط چشم تان را از ابتدا بکشید. بهتر است از خط چشم نیمه استفاده کنید و بیشتر روی انتهای چشم کار کنید یعنی از نیمه پایانی یا یک سوم انتهایی آن خط چشم بکشید تا فاصله بین چشم ها بیشتر جلوه کند. همچنین می توانید برای فاصله دادن به چشم ها برای گوشه داخلی چشم تا میانه پلک از یک سایه کمرنگ استفاده کنید و مقدار کمی از نوع تیره تر را در قسمت میانی و به سمت خارج پلک به کار برده و به خوبی در بخش میانی آنها را یکدست کنید.

 

 

با چشم های مایل به پایین چه کنیم؟ 

اگر چشمانی دارید که به سمت پایین متمایلند، باید توجه داشته باشید که برای بالا بردن پلک های تان از یک سایه مناسب استفاده کنید. خط چشم باریکی از ابتدای چشم کشیده و از قسمت میانی چشم آن را به سمت بالا متمایل کنید. سپس ریمل زده و مژه های انتهای چشم را بیشتر ریمل بزنید. همیشه ابروی خود را به حالت قوس دار بردارید و انتهای ابروی خود را کمی کوتاه کنید، سپس ابروی خود را رو به بالا و به سمت پیشانی مداد بزنید تا ابروی تان حالت کشیده به خود گیرد.

 

گوشه داخلی چشم خود را سایه مرواریدی یا صدفی رنگ بزنید و برای مژه های خود از ریمل دو رنگ سیاه و سفید استفاده کنید. برای زیباتر شدن این چشم ها، باید خط چشم خود را ضخیم بکشید و انتهای خط چشم را در انتهای چشم خود کمی به سمت بالا و به طرف ابروهای تان بکشید و همچنین سایه ای که می زنید باید در انتهای چشم های شما به طرف بالا یعنی به سمت ابروهای تان کشیده شود.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 238 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.