پرم چگونه لک های صورت را بپوشانیم - پرم

 

همه افراد ممکن است در طی دوران نوجوانی، جوانی و یا بزرگسالی با مشکلات پوستی مختلفی از قبیل لک و جای جوش مواجه شده باشند و از آن جایی که در مواجه با افراد گوناگون توجه آن ها ابتدا به پوست صورت شخص جلب می شود، بنابراین در فکر راه حلی برای پوشاندن و یا از بین بردن این لک ها و جای جوش ها بوده اند.

اگرچه داشتن این مشکلات پوستی نباید خللی در اعتماد به نفس شخص ایجاد کند، اما داشتن پوستی زیبا و شاداب یکی از رویاهای هر فردی است.

 

ممکن است مرحله بهبود آثار ناخوشایند پوستی مانند لک و جوش مدتی طول بکشد، از این رو راه حل های مختلفی برای پوشاندن آن ها  وجود دارد که می توانید در طی این مدت برای پوشاندن آن ها استفاده کنید.

در اینجا قصد داریم روش های مختلف پوشاندن لک های صورت و داشتن پوستی شاداب و سالم را برای شما بیان کنیم. اگر شما هم خواهان داشتن پوستی سالم و بدون لک هستید در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه صورتی شفاف و بدون لک داشته باشیم؟

همانطور که در بالا نیز گفتیم داشتن پوستی سالم و زیبا باعث اعتماد به نفس شخص و زیباتر به نظر رسیدن او می شود، از این رو برای آن که پوستی شفاف و بدون لک داشته باشید لازم است نکات زیر را رعایت کنید.

  • در هنگامی که جوشی در روی پوست به وجود می آید هیچ گاه آن را نترکانید، زیرا جوش ها حاوی مواد آلوده ای هستند که با این کار به دیگر سطوح نیز این آلودگی ها منتقل شده و باعث گسترش جوش ها می شوند.
  • صورت خود را بیش از حد نشورید، زیرا همین شستن خود باعث به وجود آمدن جوش و لک می شود. کافی است مناطق مستعد جوش را دوبار در روز با آب ولرم و شوینده ای ملایم شستشو دهید تا بروز جوش های پوستی به حداقل برسد.
  • از صابون های بدون چربی استفاده کنید.
  • در طول روز زیاد آب بنوشید، زیرا این کار باعث می شود بدنتان با کم آبی مواجه نشود و پوستی شفاف داشته باشید.
  • حتما چه در تابستان و چه در زمستان از کرم ضد آفتاب استفاده کنید، زیرا قرار گرفتن در مقابل نور خورشید و اشعه های مضر، باعث بروز لک های پوستی می شوند.
  • استفاده از مواد آرایشی را به حداقل برسانید، زیرا مواد آرایشی منافذ پوست را مسدود کرده و جوش های پوستی و آکنه های بسیاری را ایجاد می کنند.
  • از برنزه کردن پوست خودداری کنید، زیرا برنزه کردن پوست نه تنها آلودگی های پوستی را ازبین نمی برد، بلکه اشعه فرابنفش خورشید نیز خطر ابتلا به سرطان پوست، پیری زود رس، چین و چروک و لک را نیز افزایش می دهد.
  • از تماس موها با پوست جلوگیری کنید، چرا که موها حاوی مواد چربی هستند و برخورد آن ها با پوست موجب بسته شدن منافذ و ایجاد جوش های پوستی می شود.

 

و اما خوراکی هایی نیز وجود دارند که به شادابی و طراوت پوست کمک کرده و از بروز لک و جوش تا حدی جلوگیری می کنند. برخی از این خوراکی ها عبارتند از: فلفل دلمه ای و کلم بروکلی، قهوه، گوجه، کاهو، ماهی سالمون، سیب زمینی شیرین، توت فرنگی، پاپایا و …

برخی از این مواد را ممکن است به وفور نتوانید در کشور خود پیدا کنید تا از آن ها برای از بین بردن جوش ها و لک های پوستی استفاده کنید، بنابراین می توانید با تورهای لحظه آخر به کشورهایی که این مواد را دارند سفر کرده و آن ها را تهیه کنید و همراه خود بیاورید.

ترفند های آرایشی برای از بین بردن لک های صورت

همانطور که گفتیم مراحل درمانی از بین بردن مشکلات پوستی ممکن است مقداری طول بکشد، بنابراین در این مدت اگر شما به مهمانی و یا مراسمی دعوت شدید و برای از بین بردن و یا محو کردن لک ها و جوش های پوستی خود به فکر راه حل بودید، بهتر است از برخی ترفندهای آرایشی برای از بین بردن لک ها استفاده کنید. که برخی از این ترفندها عبارتند از:

استفاده از کانسیلر برای محو کردن مشکلات پوستی بدین صورت است که کانسیلر را باید با صورت دورانی و ضربدری بر روی تمام لک های پوست بزنید تا به طور کامل محو شوند، این کار را می توانید با انگشت و یا با استفاده از پدهای تمیز انجام دهید.

روشی دیگر برای پوشاندن لک ها و جوش های پوستی استفاده از کرم پودرهای حاوی اسیدسالیسیلیک است که در عین حال که وجود این ماده در کرم پودر مانع از بسته دن منافذ پوست می شود، برای از بین بردن لک ها و مشکلات پوستی نیز گزینه ای مناسب است و برای این کار نیز می توانید کرم پودر را با استفاده از اسفنج یا انگشت به آرامی به روی پوست بزنید.

در آخر نیز برای ثابت ماندن کرم پودر در طول روز بهتر است از پنکک استفاده کنید.

 

ماسک های خانگی برای از بین بردن لک های صورت

برای شفافیت و از بین بردن لک های صورت، ماسک های خانگی بسیاری وجود دارند که می توانید از آن ها اسفاده کرده و تاثیر شگفت انگیزشان را ببینید.

برخی از این ماسک ها عبارتند از: ترکیب لیمو و عسل، زردچوبه، آلوئورا، ترکیب جوش شیرین با آب لیمو و یا عسل، خیار، پاپایا برای بهبود بافت پوست و رفع لک، گردو، روغن نارگیل، ترکیب نعنا با ماست برای حفظ سلامتی و درخشندگی پوست و…

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 189 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 30 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.