پرم کاربردهای وازلین برای زیبایی و سلامت پوست و مو - پرم

کاربردهای وازلین برای زیبایی و سلامت پوست و مو

وازلین یکی از وسایل ضروری و ارزان کیف آرایش است اما هنگامی که صحبت از لوازم آرایش و زیبایی می شود وجود وازلین به ذهن کمتر کسی می رسد، در حالی که ممکن است آن را برروی میز آرایشمان نیز داشته باشیم. وازلین یک ماده مناسب و کاربردی برای زیبایی و مراقبت از پوست می باشد که در این قسمت از نمناک به معرفی ۲۰ مورد از کارایی های وازلین در زیبایی خواهیم پرداخت.

پاشنه پا

کاربرد های وازلین در آرایش

۱٫ پر پشت کردن و بلند نشان دادن مژه ها:

اگر از مژه های بلند خوشتان میاید ولی علاقه ای به استفاده از ریمل ندارید ، می توانید از وازلین استفاده کنید. کافی است مقداری وازلین را به یک برس ریمل مالیده و به مژه هایتان بزنید. ژل پترولیوم (وازلین) نه تنها به ثابت ماندن مژه ها کمک می کند بلکه در رشد آن ها نیز اثرگذار است. 

۲٫ درمان و رفع خشکی و ترک خوردگی پاشنه پاها:

برای این امر کافی است که مقداری وازلین را به پاشنه پا بمالید و سپس جوراب نازکی بپوشید و اینگونه صبح متوجه نرمی پاشنه پاهایتان خواهید شد. 

۳٫ کمک به رفع خشکی پوست و حالت ترک و پوسته پوسته :

استفاده از وازلین می تواند این مشکل را برطرف کند، این گونه که یک لایه محافظ روی پوست ایجاد می شود و آن را مرطوب نگاه می دارد و از خشکی آن جلوگیری خواهد کرد. 

۴٫ رفع خشکی پس از برنزه شدن :

مالیدن مقداری وازلین به زانوها، بازوها ، مچ دست و پاها باعث می شود تا بعد از برنزه کردن از خشکی و زبری این مناطق و رگه شدن برنزه برروی پوست جلوگیری شود. 

۵٫ کمک به هایلایت کردن گونه ها:

از وازلین می توان به عنوان جایگزینی برای هایلایتر استفاده کرد. مقداری از آن را بربالای استخوان چانه، پایین بینی و زیر سایه های طبیعی بمالید تا درخشش را برای پوست خود به ارمغان آورید.

هایلایتر

 

۶٫ درمان جای زخم :

اگر تصادفا حین استفاده از بابلیس دست خود را سوزاندید لایه نازکی از وازلین را به محل آسیب دیده بمالید تا ازایجاد جای زخم در آینده جلوگیری کنید. 

۷٫ جلوگیری از کثیفی صورت با رنگ مو :

یکی از مشکلات رایج در رنگ کردن مو کثیف و لک شدن پوست اطراف سر و گوش با رنگ مو می باشد که ممکن است تا چند روز ازبین نرود. بنابراین هنگام استفاده از رنگ مو مقداری وازلین را در امتداد خط رشد موها و گوش خود بمالید تا آثار رنگ بر صورت باقی نماند. 

۸٫ کمک به تمیز لاک زدن :

قبل از استفاده از لاک مقداری وازلین را برروی پوست اطراف ناخن هایتان بزنید تا از نفوذ لاک به پوست خود پیشگیری کنید. 

۹٫ هنگام رفتن به ساحل وازلین را به عنوان وسیله ای کم بها ولی پراهمیت به همراه داشته باشید:

بااستفاده از وازلین هرگونه خشکی و آفتاب سوختگی را در تابستان برطرف کنید. مقدار کمی از وازلین را برروی قسمت هایی که دچارآفتاب سوختگی شده اند بمالید، توجه کنید که استفاده مقدار زیاد از وازلین پوست را چرب و کثیف نشان می دهد. 

۱۰٫ مرطوب کننده ای عالی:

وازلین یک مرطوب کننده عالی برای صورت می باشد. این ژل با ایجاد یک لایه محافظ، رطوبت را برروی پوست نگه می دارد و خشکی را ازبین خواهد برد. البته به دلیل براق بودن بیش از حد بهتر است در روز استفاده نکنید و شب هنگام استفاده کنید. بر خلاف تصور عموم، وازلین روزنه های پوستی را نمی بندد، اگر پوست شما مستعد آکنه است ، قبل از استفاده از وازلین بهتر است با پزشک خود مشورت کنید. 

۱۱٫ به عنوان بالم لب:

اگر لب هایتان خشک و پوسته پوسته شده است وازلین می تواند یک اسکراب مناسب برای ازبین بردن سلول های مرده سطح لب باشد. وازلین یک بالم لب قوی و موثر است که رطوبت را به لب هایتان برمی گرداند.

 کاربرد وازلین 

۱۲٫ کرم روشن کننده بی نظیر :

مقدار کمی وازلین را با مقداری هایلایتر مایع مخلوط کنید و به استخوان ترقوه و بالای شانه ها بمالید تا پوست شما براق، زیبا و درخشان شود. 

۱۳٫ رنگ رژلب دلخواهتان را بسازید :

با ترکیب رژلب همراه وازلین می توانید رنگ مورد نظر رژلب، رژگونه و سایه مایع دلخواهتان را بسازید و یا قبل از استفاده از آن ها مقداری وازلین را به لب و یا گونه هایتان بمالید ،وازلین باعث دوام بیشتر آن ها نیز می شود. 

۱۴٫ رفع وزی و گره مو:

مقداری از وازلین را به کف دست هایتان بمالید و همانند ژل به مو هایتان اعمال کنید. 

۱۵٫ جلوگیری از کیپ شدن درب لاک ناخن :

لایه نازکی از وازلین را در امتداد حاشیه درب لاک ناخن بمالید و پس از این درب آن را به راحتی باز کنید.

۱۶٫ برطرف کردن موخوره سر:

مقداری وازلین را به انتهای موهایتان بمالید و چند دقیقه ای صبر کنید و این کار را چند بار انجام دهید تا موخوره رفع شود. 

۱۷٫ ابروهای شلخته و بهم ریخته را با وازلین مرتب کنید:

بااستفاده از یک برس ریمل و مقداری وازلین می توانید ابروهایتان را شانه و مرتب کنید. 

۱۸٫ براق کردن سایه های مات :

قبل از استفاده از سایه های مات، لایه نازکی از وازلین را به محل مورد نظر بمالید و سپس از سایه استفاده کنید ، این گونه متوجه خواهید شد که سایه مات شما تغییر کرده و براق شده است

براق کردن سایه

۱۹٫ پاک کردن آرایش چشم ها :

مقداری وازلین را به پنبه بمالید و بااستفاده از آن آثار آرایش را باخیال راحت از چشم هایتان پاک کنید. 

۲۰٫ بالا بردن ماندگاری عطر :

مقدار کمی وازلین را بر محلی که می خواهید عطر بزنید بمالید و سپس عطر بزنید. برای ماندگاری بهتر عطرها بهتر است آن ها را به پوست اسپری کنید.

۲۱٫ جلوگیری از شاخه شدن کوتیکول های اطراف ناخن حین مانیکور:

هنگامی که می خواهید مانیکور را در خانه انجام دهید، قبل از انجام آن ابتدا مقداری وازلین را درامتداد ناخن های خود بمالید تا مانیکوری تمیز انجام دهید و از دوشاخه شدن پوست اطراف ناخن جلوگیری کنید. 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 303 views بار دسته بندی : آرایش و زیبایی تاريخ : 12 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها