پرم اصول آرایش حرفه ای و جذاب در عید نوروز - پرم

در ایام عید اینگونه آرایش کنید

عید نوروز یکی از کهن ترین جشن های ما ایرانیان است که آداب و رسوم خاصی دارد . یکی از رسومی که ما در عید نوروز مورد توجه قرار می دهیم ، صله رحم و دید و بازدید است.

خانم های ایرانی دوست دارند در ایام عید نوروز زیباتر از روزهای دیگر به نظر برسند بنابراین باید اصول آرایش کردن برای عید نوروز را بیاموزند . در این بخش از پرم به شما می آموزیم در ایام عید چگونه آرایش کنید تا از همیشه زیباتر به نظر برسید.

آموزش آرایش کردن در ایام عید نوروز

مرطوب کننده بزنید

قبل از زدن کرم پودر صورت تان را مرطوب کنید و پس از آن صبر کنید تا کرم تان جذب شود . این کار سبب می شود کرم پودر راحت تر بر روی پوستتان بنشیند . اگر احساس نمودید پس از زدن کرم پودر مقداری از آن روی صورت شما ماسیده است با یک دستمال پرم روی صورت تان بزنید تا اضافه های آن را بردارید.

از کرم پودر به مقدار زیاد استفاده نکنید

برای اینکه پوست صورت شما مصنوعی به نظر نرسد و چهره شما پیر نشان داده نشود ، نباید بیش از حد به پوست صورت خود کرم پودر بزنید . استفاده از کرم پودر به مقدار زیاد نه تنها سبب پوشاندن اشکالات صورت نمی شود بلکه سبب خواهد شد اشکالات صورت بیشتر برجسته شوند و چهره زیبا به نظر نرسد.

برای صاف و یکدست به نظر رسیدن ظاهر پوست تان از یک کرم پودر مایع سبک که به راحتی جذب پوست می شود ، استفاده کنید. کرم پودرهای حاوی مرطوب کننده از انواع دیگر راحت تر روی پوست می خوابند پس مقدار کمی کرم پودر سبک به پوستتان بمالید.

کرم پودر زدن

برای لب ها به دنبال رنگ های زنده باشید

لب ها با افزایش سن حجم خود را از دست داده و کوچک ترو تیره تر می شوند بنابراین سفیدی دندان ها کمتر به نظر خواهد رسید . برای شاداب تر شدن چهره تان برای لب ها به دنبال رنگ های زنده باشید.

رژلب را با رنگ پوست و رنگ مو هماهنگ کنید

رنگ رژ لب شما باید با پوستتان و رنگ موی شما هماهنگ باشد بنابراین اگر دارای پوست سفید ، موهایی بلوند هستید از رژ لب های صورتی روشن و نارنجی کمرنگ استفاده کنید.

اگر رنگ موهای تان قرمز است از رژ لب هلویی، صورتی، قرمز روشن و شفاف استفاده نمایید . اگر دارای موهای مسی و شرابی هستید از به رژ لب هلویی، صورتی، قرمز تیره استفاده کنید.

اگر موهای قهوه ای روشن و متوسط دارید از رژ لب صورتی، قرمز و قرمز مرجانی، قرمز شرابی، قهوه ای روشن و… و اگر داری موهای قهوه ای تیره و مشکی هستید از رنگ های تیره استفاده کنید.

از کانسیلر استفاده نمایید

برای پوشاندن لک ها و تیرگی های پوستی از کانسیلرهای مخصوص پوشاندن لک ها بسیار غلیظ هستند ، استفاده کنید . استفاده از دیگر کانسیلرها نه تنها حلقه های سیاه دور چشم را نمی پوشاند بلکه لک ها و جوش ها را نیز به خوبی پنهان نمی کند پس از یک کانسیلر نسبتا غلیظ استفاده کرده و چند نقطه از کانسیلر را زیر چشم زده سپس بدون برس و با انگشت خود کانسیلر را زیر چشم پخش کنید تا صورت طبیعی به نظر برسد.

اینگونه ریمل بزنید

استفاده از ریمل های ضد آب به دلیل ترکیبات موجود در آن موجب خشک شدن مژه ها می شود و به مرور سبب نازک و شکننده شدن آنها می شود.ریمل های ضدآب گرچه کمتر می ریزند و زیر چشم را سیاه نمی کنند اما بهتر است به این دلایل از آنها استفاده نکنید . برای پرتر و زیباتر به نظررسیدن مژه هایتان ابتدا با مداد قهوه ای خطی روی محل رویش مژه ها را بکشید سپس با یک ریمل سبک و ملایم مژ ه های تان را حالت دهید.

برای ریمل زدن به مژه های پلک بالا، ابتدا میله ریمل را روی ریشه و پایه مژه های تان بمالید تا روی مژه ها رنگ بنشیند سپس با استفاده از برس ریمل این رنگ را از پایین تا بالای مژه به خوبی بکشید. زمان ریمل زدن به مژه های پایین میله ریمل را نباید عمودی نگه دارید و آن را به چپ و راست حرکت دهید.

ریمل زدن

سایه زدن اصولی عیوب چهره را می پوشاند

سایه زدن اصولی می تواند چشم ها را درشت تر، ریز تر و فاصله دو چشم را زیادتر یا کمتر نشان دهد. اگر از سایه ای با رنگ روشن استفاده کنید چشم ها درشت تر به نظر می رسد و اگر از رنگ های مات استفاده نمایید پف چشم ها از بین ی رود.

اگر پلک افتاده دارید …

با افزایش سن و افتاده تر شدن پلک هایتان ، از سایه ای براق با رنگ سرد استفاده کنید تا چروک های ریز چشم های شما کمتر به نظر برسد پس بهتر است برای زیباتر به نظر رسیدن پلک ها از رنگ هایی مانند بنفش، رنگ هلویی ملایم، خاکستری و… استفاده کنید.

برای جلوه بخشیدن بیشتر به صورت و چشم های تان از یک خط چشم براق استفاده کنید. اگر دچار افتادگی پلک شده اید برای بازتر و زیباتر به نظر رسیدن چشم هایتان زیر مژه ها خط چشم پررنگ نکشید و فقط خط باریکی بالای چشم کشیده و آن را به سمت گوشه بیرونی چشم ها ادامه دهید.

صورت خود را کدر نکنید

بسیاری از خانم ها دوست ندارند صورتشان چرب و براق به نظر برسد بنابراین دچار این اشتباه آرایشی می شوند و از پودر زیادی استفاده می کنند، پودر تمام حجم صورت را از بین می برد و چهره را کدر می کند.

بنابراین برای با طراوت تر به نظر رسیدن چهره باید چربی پوست را کم کنید اما درخشندگی آن را حفظ کنید. پیشنهاد می کنیم برای ایجاد چنین حالتی بر روی پوست ، از یک پودر بسیار سبک و دارای جاذب های چربی مانند میکا یا سیلیکا استفاده کرده و آن را با برسی کوچک روی صورت پخش کنید.

از پودر فیکس استفاده نمایید

برای پایداری آرایش خود و حفظ طرح اولیه آرایشتان از پودرهای فیکس استفاده نمایید تا آرایش شما ماندگارتر شود.

ابروهایتان را بیش از اندازه بر ندارید

زیاد برداشتن ابروها به مرور باعث کم شدن و حتی از بین رفتن کامل ابروها می شود بنابراین از برداشتن بیش از اندازه ابروها جدا خودداری کنید . برای پوشاندن قسمت خالی ابروها از مداد یا سایه ابرو استفاده نمایید . برای این کار از یک مداد نوک تیز یا برسی زاویه دار استفاده کنید و از قسمت داخلی ابروها شروع کرده، بعد به سمت بیرون ابروها حرکت کنید.

آرایش ابرو

وکس کنید

برای اصلاح صورتتانمی توانید از وکس استفاده نمایید تا علاوه بر تمیز شدن صورت از موها ، دانه های سرسیاه روی بینی نیز از بین برود . این روش نسبت به بند درد کمتری دارد و موها دیرتر از بند شروع به رویش می کند و تا حدی هم نرم تر و کرکی مانند می شوند. هنگام وکس توجه داشته باشید که پوست آسیب نبیند و کبودی ایجاد نشود. بعد از وکس از لوسیون ضد التهاب و ضدجوش استفاده کنید.

مراقب جوش های زیرپوستی باشید

اگر پس از اصلاح جوش می زنید برای پیشگیری از جوش صورت از آرایشگر بخواهید نخ را آغشته به الکل کند و پس از اصلاح از پماد بتامتازون یا ژل های ضدجوش استفاده کنید و اگر دارای پوست چرب هستید از آب خیار استفاده نمایید تا حرارت و التهاب از پوست تان گرفته شود.

هنگام کاشت ناخن به این نکات توجه کنید

امروزه کاشت ناخن بین خانم ها بسیار متداول است اما متاسفانه برخی از اشتباهات سبب می شود ناخن ها دچار قارچ شوند مثلا اگر شما بر روی ناخن ناسالم خود کاشت انجام دهید احتمال مبتلا شدن به قارچ افزایش می یابد.

همچنین استفاده نکردن از مواد ضدقارچ هنگام کاشت یا ترمیم ، استریل نبودن وسایل آرایشگاه ، شکستگی یا ترک یا ضربه سخت به ناخن کاشته شده ، دیر ترمیم کردن ناخن سبب می شود ناخن دچار قارچ شود.

مژه های کاشته شده را خودتان نکنید

کاشت و اکستنشن مژه ها نیز این روزها طرفداران زیادی دارد ، اگر شما نیز مژه کاشته اید ، توجه کنید:

  • مژه هایتان یک بار مصرف باشند.
  • چسب کاشت با پوست یا انتهای مژه تماس پیدا نکند زیرا سبب التهاب و حساسیت پوستی چشم می شود.
  • خودتان مژه ها را نکنید، زیرا ممکن است همراه مژه مصنوعیتان ، مژه های خودتان را نیز بکنید.
  • برای کندن مژه ها از مواد ریموور مخصوص همان چسب استفاده کنید.

کندن مژه کاشت

موهای سفید خود را رنگ کنید

اگر موهای شما سفید شده باشد و به رنگ کردن موهای خود توجه نکنید شما پیر و شکسته به نظر خواهید رسید . برای رنگ کردن موهای سفید خود :

اگر بین موهایتان موی سفید دارید از رنگ های شماره ۴ و ۵ از گروه N یا مخلوط ۳ و ۴ از گروه M استفاده کرده و این رنگ ها را با اکسیدان ۹درصد مخلوط نمایید . این رنگ را لایه لایه به موهای خود بمالید و صبر کنید تا موهای شما رنگ را به خود جذب کند سپس می توانید موهایتان را بشویید.

هیچکاه برای موهای طبیعی از رنگ مشکی استفاده نکنید و از رنگ هایی که تناژ قرمز و شرابی دارند پرهیز کنید زیرا از بین بردن این رنگ ها مشکل است.

برای اکستنشن از موهای طبیعی استفاده کنید

اگر برای عید می خواهید موهایتان را اکستنشن کنید به نمکات زیر توجه نمایید :

  • برای اکستنشن موهایتان از موهای طبیعی استفاده کنید زیرا ماندگار تر بوده و قابلیت رنگ، فر یا صاف شدن دارند.
  • از موهای مصنوعی استفاده نکنید.
  • برای قراردادن اکستنشن روی موها از روش رینگ استفاده کنید. ۳ روش برای قراردادن اکستنشن روی موها وجود دارد؛ دوخت، رینگ و چسب(کراتین) . روش دوخت به موها فشار وارد می کند و موجب سردرد می شود . روش چسب هر ۲ یا ۳ ماه باید ترمیم شود و موجب ریزش موها می گردد.

برای براشینگ موها از این برس ها استفاده کنید

برای براشینگ موها ابتدا به جنس مو دقت کنید و سپس از ژل یا حالت دهنده مناسب استفاده کنید، موها را تقسیم بندی کنید ، سشوار کشیدن را از موهای ردیف پایین قسمت پشت سر آغاز کنید . برای براتشینگ از برس های گرد استفاده نموده و مدل های متنوعی در موها ایجاد نمایید.

برای لخت کردن مو ، از برس بزرگ ، برای حالت دادن به مو از برس متوسط و برای برس پیچ کردن مو از برس کوچک استفاده کنید . پس از اتمام کار از اسپری های ثابت کننده استفاده کنید.

شستن موها را اصولی انجام دهید

شامپوی غلیظ پس از خشک شدن در مو حالت الکتریسیته ایجاد می کند پس همیشه شامپو را قبل از مصرف با مقداری آب مخلوط کنید . شامپوهای تجاری حالت قلیایی (PH بالا ) دارند، پس برای اینکه شامپویی بر روی موها باقی نماند و به موها آسیب نرسد ، موها را به دقت آبکشی کنید.

باقی ماندن شامپو روی موها باعث موخوره می شود. هنگام آب کشیدن برای بسته شدن منافذ پوست سر به تدریج آب را سرد کنید و بعد از آن موها را با حوله کاملا خشک کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 191 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.