پرم با رعایت این نکات آرایش صورتتان را جذاب تر کنید - پرم

نکاتی برای داشتن صورت جذاب با آرایش

تقریبا هیچ خانمی را نمی توانید پیدا کنید که از آرایش کردن خوشش نیاید! این کار یکی از جذاب ترین و لذت بخش ترین کارهاییست که هر خانمی در طول عمر خود انجام داده و در هر سن و سالی که قرار داشته باشد روزانه ممکن است از چند دقیقه تا حتی چند ساعت برایش وقت بگذارد. زیبایی چهره و افزایش جذابیت های آن یکی از دغدغه هاییست که از زمان گذشته تا اکنون برای اکثر خانم ها وجود داشته است.

اگرچه بسیاری فکر می کنند با آرایش کردن حتما زیباتر شده و جذاب تر به نظر می رسند اما باید بدانید نکاتی وجود دارند که اگر در آرایش صورت از آنها استفاده نکنید و یا مسیر اشتباهی را در پیش بگیرید تقریبا با اطمینان می توان گفت که نه تنها نتیجه دلخواهتان را مشاهده نخواهید کرد بلکه حتی عکس این قضیه نیز اتفاق می افتد.

آرایش صورت شامل چه مراحلی می شود؟

آرایش کردن به طور کلی یک فرآیند یا عملیات از پیش مشخص شده است که خانم ها برای بهبود ظاهر چهره خود و یا آراستگی بیشتر از آن استفاده می کنند. آرایش صورت می تواند از یک آرایش روزانه و اداری ساده تا گریم های حرفه ای و چند ساعته متغیر باشد. امروزه در سالن های آرایش حرفه ای و معتبر انواع خدمات آرایش صورت ارائه می شود. به طور خلاصه هر خانمی با آرایش کردن صورت خود قصد دارد مشکلات پوستی را پوشش داده و یا زیبایی های طبیعی خود را افزایش داده و جذاب تر به نظر برسد.

یکی از اصلی ترین بخش هایی که برای آرایش کردن باید در نظر داشت این است که با استفاده از تکنیک های ویژه و لوازم آرایش مناسب، به صورت فرم و زاویه دلخواه را داده بدین ترتیب جذابیت چهره را تا حد محسوسی افزایش دهند. دو تکنیک اصلی که توسط بسیاری از آرایشگران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند لولایت و هایلایت است که به ترتیب به معنی کم رنگ کردن و پر رنگ و برجسته نشان داد نقاطی از صورت است.

آماده سازی پوست برای آرایش بهتر

برای یک آرایش صورت حرفه ای باید از تکنیک های مختلف مراقبت از پوست در نواحی مهم صورت نظیر گونه، بینی، چشم و فک استفاده نمود. بدین ترتیب باید ابتدا و پیش از شروع هر کاری پوست صورت خود را برای میکاپ آماده سازی کنید. برای این کار بهتر است پوست صورتتان را با فیس واش، آب گرم و یا صابون ملایم بشویید و به آرامی با یک حوله لطیف و نرم خشک نمایید. اگر هر روز صبح دوش می گیرید و از لیف یا اسکراب فیزیکی استفاده می کنید نیازی به شستشوی پوست صورت نخواهید داشت.

اگر قرار است در طول روز در معرض نور خورشید قرار بگیرید توصیه می شود حتما از یک کرم مرطوب کننده و ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید. این محصولات برای انواع مختلف پوست در بازار قابل تهیه بوده و نه تنها از پوست حساس صورت شما در برابر خشکی و آسیب های اشعه ماورابنفش محافظت می کنند بلکه باعث ایجاد پوششی یکدست بر روی پوست می شوند تا مواد آرایشی به شکل یکنواخت و یکدست تری بر روی پوست قرار بگیرند.

همچنین پرایمرها یکی از لوازم آرایشی بسیار کارآمد هستند که متاسفانه بسیاری از خانم ها توجه چندانی به آن ندارند. با استفاده از پرایمر مناسب می توانید لک ها، جای جوش و ناهمواری های سطح پوست صورتتان را بپوشانید تا محصولات آرایشی به خوبی بر روی پوست اعمال شوند. علاوه بر این، پرایمرها قادرند مدت زمان دوام آرایش صورت شما را هم تا حد بسیار زیادی افزایش دهند. توصیه می شود پیش از کرم پودر، از یک پرایمر مناسب در قسمت های پیشانی، تیغه بینی، گونه و چانه استفاده نمایید.

اهمیت آرایش چشم و ابرو

برای اینکه آرایش صورتتان جذابیتی که به دنبالش هستید را به همراه داشته باشد توجه به چشم ها و ابرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای آرایش چشم ها می توان بسیاری از لوازم کاربردی نظیر ریمل ابرو، سایه چشم، خط چشم و کانسیلر را مورد استفاده قرار داد. اما در صورتی که بخواهید ابروهایتان را کمی جذاب تر به نمایش بگذارید چطور؟

ریمل ابرو یکی از لوازم آرایشی کارآمدیست که برخی از خانم ها آن را دست کم گرفته و یا حتی استفاده نمی کنند. کم پشت بودن و یا نازکی بیش از اندازه تارهای ابرو باعث می شود تا چهره شما جذابیت زیادی نداشته باشد. اگرچه برخی افراد تتو و یا میکروپیگمنتیشن را برای پر نشان دادن ابروهایشان ترجیح می دهند اما باید بدانید که با استفاده از یک ریمل ابرو مناسب هم می توانید به نتایج دلخواهتان زندیک شوید. 

مزیت بزرگی که ریمل های ابرو به نسبت دو روش دیگر به شما ارائه می دهند این است که دائمی نبوده و به هر دلیل اگر قصد داشتید آن را پاک کنید، این امکان را داشته باشید. علاوه بر این، احتمال ایجاد جراحت، زخم و یا تغییر رنگ به مرور زمان نیز در ریمل های ابرو وجود نداشته و حالت طبیعی ابروهایتان را هم حفظ می کنید. امروزه می توانید ریمل های ابرو را در انواع و رنگ های مختلفی در بازار پیدا کنید و یا حتی به صورت ترکیبی از آنها استفاده نمایید.

ریمل های ابرو به طور کلی در دو نوع بی رنگ و رنگی قابل تهیه هستند و هر کدام کارایی خاص خودشان را دارند. افرادی که به صورت طبیعی ابروهایی پرپشت دارند و صرفا به دنبال فرم دهی بیشتر و ثابت نگه داشتن تارهای ابرو هستند، می توانند از انواع بی رنگ ریمل ابرو استفاده کنند. اما آن دسته از خانم هایی که به هر دلیل به دنبال ایجاد تنوع، افزایش ضخامت ابروها و همچنین جبران کم پشتی و نازکی تارهای ابروی خود هستند، بهتر است به سراغ ریمل های ابرو رنگی بروند.

تکمیل جذابیت چهره با رنگ کردن مو

بسیاری از خانم ها برای ایجاد تنوع و افزایش حداکثری جذابیت ظاهری خود تمایل زیادی به رنگ کردن موهایشان دارند. اما باید بدانید که رنگ های مو دارای انواع مختلفی بوده و پیش از اینکه به سراغ آنها بروید باید دقیقا نسبت به انتظارات خود آگاهی لازم را بدست آورده باشید. اگر به یک فروشگاه اینترنتی یا مغازه لوازم آرایشی سری بزنید با رنگ های مو موقت، نیمه دائم و دائم روبرو خواهید شد که با تنوع بسیار بالایی به فروش می رسند.

 

رنگ های مو موقت نیز در دو دسته رقیق و غلیظ تولید می شوند که هر کدام از آنها نیز ممکن است به صورت اسپری و یا حتی شامپو نیز در دسترس مصرف کنندگان قرار بگیرند. اگر قصد دارید رنگ موی جدیدتان مدت زمان بیشتری خودش را نشان بدهد بهتر است به جای رنگ کردن موها به سراغ مش یا هایلایت بروید. اگر مش یا هایلایت بر روی موهای طبیعی شما انجام شود، مدت زمان بیشتری نسبت به رنگ مو دوام خواهد آورد.

 

رنگ موهایی که زیادی خاکستری هستند و با پوست صورت شما تناسبی ندارند طبیعتا انتخاب های مناسبی نخواهند بود. همچنین در استفاده از رنگ های طلایی یا خیلی روشن دقت کنید، چرا که اگر به چهره و پوست صورتتان نیایند ظاهر جذابی را برایتان رقم نخواهند زد. برای کمک به درخشندگی هر چه بیشتر موها می توانید پیش از رنگ کردن از یک نرم کننده مناسب استفاده نمایید. اگر قصد تغییرات خیلی زیاد را ندارید بهترین راه انتخاب رنگ هایی از طیف مشابه با رنگ اصلی موهایتان است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 182 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 15 ژوئن 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.