پرم راه اندازی مهد کودک در کانادا - پرم

راه اندازی مهد کودک در کانادا یک نوع سرمایه گذاری فرهنگی است که شامل یک موسسه صرفا جهت تربیت و نگهداری کودکان است. این بیزینس اکثرا در زمینه ارائه خدمات مراقبت روزانه از نوزادان یا کودکان فعال هستند. این موسسات ممکن است از کودکان بزرگ تر هم در زمانی که در مدرسه نیستند مراقبت کنند و همچنین ممکن است برنامه های آموزشی پیش از مهدکودک را هم ارائه دهند.

مراحل راه اندازی مهدکودک در کانادا

در ابتدا باید یک ایده تجاری خوب ارائه دهید؛ یک کسب و کار موفق در هر کجای دنیا که باشد با یک ایده خوب شروع می شود. درباره مهارت ‌های خودتان بیشتر فکر کنید، روندهای فعلی را مشاهده کنید و به دنبال راه ‌هایی برای بهبود کیفیت یا ارائه چیز جدیدی به بازار باشید. حتما قبل از اینکه زمان و پول جدی سرمایه گذاری کنید، ایده خودتان را به طور کامل آزمایش کنید.

یک طرح تجاری بنویسید

بهترین راه برای آزمایش ایده، تبدیل آن به یک طرح تجاری است. این کار به شما امکان می دهد که همه چیز را در مورد صنعت، محصولات و بازار کسب و کار خودتان در کانادا به طور کامل بررسی کنید. همچنین طرحی برای ارائه به سرمایه گذاران و وام دهندگان در اختیار شما قرار می دهد.

قبل از راه اندازی مهد کودک در کانادا، باید یک طرح تجاری کامل داشته باشید. با این حال، در اوایل فرآیند، ممکن است به سرعت یک برنامه تهیه کنید که به شما نشان دهد آیا ایده تجاری شما قابل اجرا است یا خیر.

یک نام برنده برای کسب و کارتان انتخاب کنید

انتخاب نام تجاری مناسب با ملاحظات قانونی و بازاریابی همراه است. در کانادا، هر صاحب کسب ‌و کار باید هنگام نام‌ گذاری کسب‌ و کارش، مسائل قانونی را در نظر بگیرد.

از نظر بازاریابی هم، نام کسب و کار شما باید کاری را که کسب و کار انجام می دهد به گونه ای که از نظر بصری جالب، به یاد ماندنی و مثبت باشد، نشان دهد.

نوع مالکیت تجاری را انتخاب کنید

هنگام راه‌اندازی یک کسب‌ و کار در کانادا، تنها سه شکل اصلی مالکیت کسب‌ و کار وجود دارد که می ‌توانید برای ساختار کسب ‌و کارتان انتخاب کنید.

  • مالکیت انحصاری
  • مشارکت
  • شرکت

تصمیم گیری در مورد اینکه کدام ساختار برای کسب و کار شما مناسب است به عوامل مختلفی بستگی دارد، از سطح راحتی شما با تعهدات گرفته تا کسر مالیاتی که برای کسب و کارتان مد نظر دارید.

به دنبال تامین مالی باشید

در حالی که برخی از مالکان می توانند کسب و کارهای جدیدشان را از جیب خودشان تأمین مالی کنند، بسیاری دیگر برای شروع به کار نیاز به تزریق مالی از منابع دیگر دارند.

گزینه های زیادی برای بررسی در این زمینه وجود دارد، از تامین مالی بدهی گرفته تا تقسیم سهام و کمک های مالی دولتی. تفاوت های بین هر نوع تامین مالی را بررسی کنید و مطمئن شوید که برای تقبل تعهدات هر نوع تامین مالی که انتخاب می کنید آماده هستید.

مجوز کسب و کار دریافت کنید

داشتن مجوز کسب و کار برای همه مشاغل ضروری نیست، اما بسیاری از مشاغل جدید قبل از اینکه بتوانند به طور قانونی در شهرداری فعالیت کنند، باید مجوزهای تجاری دریافت کنند.

بسته به نوع کسب و کاری که راه انداری می کنید، ممکن است به مجوزهای دیگری نیز نیاز داشته باشید. BizPaL یک ابزار مفید برای بررسی مجوزهایی است که برای راه اندازی کسب و کارتان نیاز دارید.

BizPaL که در اکثر استان ها و مناطق موجود است، فهرستی شخصی سازی شده از اسناد تجاری مورد نیاز شما برای تمام سطوح دولتی را ارائه می دهد.

دریافت گواهی نامه های مربوط به غذا و نوشیدنی

در صورتی که قصد دارید در مهد کودک تان نوشیدنی و غذا سرو کنید. به دریافت گواهی نامه های لازم در سطح استانی یا فدرال مرتبط با غذا و نوشیدنی خواهید داشت.

برای GST/HST ثبت نام کنید

در بیشتر موارد، مگر اینکه درآمد ناخالص کسب و کار جدید شما برای چهار فصل متوالی زیر ۳۰۰۰۰ دلار باقی بماند، باید برای مالیات کالا و خدمات (GST) و مالیات فروش هماهنگ ثبت نام کنید. حتی اگر در شروع راه اندازی مهد کودک در کانادا پول زیادی به دست نمی آورید، بهتر است به دلیل اعتبارات مالیات ورودی فورا برای GST/HST ثبت نام کنید.

زیرا اعتبارات مالیات ورودی، اساساً راه شما برای بازگرفتن بخشی از هزینه ای است که کسب و کار شما به منظور خرید یا پرداخت برای استفاده تجاری متقبل شده است.

برای مالیات بر فروش استانی ثبت نام کنید (در صورت نیاز)

برخی از استان ها مالیات فروش خود را با GST فدرال هماهنگ نکرده اند و در این استان ها باید برای جمع آوری و پرداخت مالیات استانی مناسب هم ثبت نام کنید. اگر در آلبرتا، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا یا ساسکاچوان مهد کودک خودتان را راه اندازی می کنید، باید به عنوان جمع کننده مالیات فروش استانی (PST) ثبت نام کنید. در کبک، باید برای مالیات فروش کبک (QST) ثبت نام کنید.

برای استخدام کارمند آماده شوید

هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار هستید، استخدام کارمندان ممکن است آخرین چیزی باشد که از ذهن شما عبور می کند. برای اطمینان از اینکه از نظر قانونی برای استخدام کارمندان در کانادا تحت پوشش هستید، آماده شوید. این شامل رسیدگی به کسورات حقوق و دستمزد، بیمه غرامت کارگر و بیمه اشتغال است.

بیمه تجاری تکمیلی بخرید

علاوه بیمه شغلی مورد نیاز قانونی، کسب و کار شما ممکن است به حفاظت و پوشش بیشتری نیاز داشته باشد. خط‌ مشی ‌های مختلفی برای پوشش اموال، مسئولیت عمومی، وقفه در کسب‌ و کار، افراد کلیدی و ناتوانی در کانادا وجود دارد.

خرید یا اجاره مهدکودک در کانادا

یکی از اصلی ترین سوال هایی که در ذهن علاقه‌ مندان به سرمایه‌ گذاری از طریق راه اندازی مهدکودک وجود دارد این است که خرید مهدکودک بهتر است و یا اجاره آن؟ پاسخ اجمالی به سؤال این است که برای سرمایه ‌گذارانی که از ایران وارد کانادا می ‌شوند، اجاره مهدکودک گزینه بهتری است.

اول اینکه هزینه خرید یک مهدکودک در کانادا بسیار بالاست و شما باید قادر به پرداخت این مبلغ باشید. قیمت مهدکودک ها نیز بستگی به مکان، میزان فروش، وسعت و… تفاوت بسیار زیادی دارد و نمی‌توان عدد خاصی برای آن ارائه داد. با این‌ حال خریداری یک مهدکودک مناسب در کانادا ممکن است تا چند میلیون دلار هزینه داشته باشد.

مشکلی که وجود دارد این است که برای کسانی که به ‌تازگی و با ویزای موقت سرمایه‌ گذاری وارد کانادا می ‌شوند، امکان دریافت وام بانکی سنگین وجود ندارد و آنها باید کل این مبلغ را به صورت نقد بپردازند. به همین دلیل خرید مهدکودک برای این افراد چندان منطقی نخواهد بود.

خرید مهدکودک در کانادا در صورتی به ‌صرفه است که شما بتوانید ۶۰ تا ۷۰ درصد مبلغ خرید را از طریق وام تأمین کنید و تنها ۳۰ تا ۴۰ درصد باقی مانده را خودتان بپردازید. البته خرید مهدکودک این مزیت را دارد که با افزایش قیمت ملک، قیمت مهدکودک شما نیز افزایش پیدا می‌ کند و بنابراین از این ‌جهت می‌ تواند برای شما سودمند باشد.

برخلاف خرید، اجاره مهدکودک در کانادا نیاز به سرمایه بسیار کمتری دارد. معمولاً قراردادهای اجاره مهدکودک در کانادا به صورت ۵+۵+۵ تنظیم می ‌شوند. به این ترتیب که مدت ‌زمان اولیه قرارداد اجاره ۵ سال است و پس از اتمام ۵ سال، در مورد قیمت جدید با توجه‌ به شرایط تورم مذاکره مجدد صورت خواهد گرفت و این روند به همین شکل تا ۱۵ سال ادامه خواهد داشت. در این مدت مالک حق باز پس ‌گیری ملک از شما را ندارد و تنها می‌ تواند هر ۵ سال یکبار باتوجه‌ به نرخ تورم، میزان اجاره را افزایش دهد.

توجه به این نکته ضروری است که برای اجاره کردن مهدکودک، شما باید بتوانید مالک را قانع کنید که می ‌توانید بیزینس موفقی داشته باشید. همچنان که ذکر شد، معمولاً قراردادهای اجاره مهدکودک در کانادا بلند مدت و به صورت ۵ تا ۱۵ ساله هستند. به همین دلیل مالکین علاقه دارند که مهدکودک خود را به کسی اجاره دهنده که قادر به ایجاد یک بیزینس موفق و پرداخت به ‌موقع اجاره ‌بها باشد.

داشتن تجربه اداره مهدکودک یکی از عواملی است که باعث جلب اعتماد مالکین می‌ شود. همچنین باتوجه‌ به اینکه معمولا چند ماهی طول می ‌کشد تا مهدکودک شما به سود دهی برسد، بهتر است که از ابتدا به‌ اندازه ۶ ماه اجاره خود را کنار بگذارید تا در پرداخت اجاره به مشکل بر نخورید.

یکی دیگر از مزایای اجاره مهدکودک در کانادا این است که برخی از مالکان در صورتی که به صورت مستقیم با آنها وارد معامله شده و به توافق برسید، ممکن است از دریافت اجاره چند ماه اول از شما صرف نظر کنند.

این نکته را هم در نظر داشته باشید که همیشه پیدا کردن محل مناسب برای راه اندازی یک مهدکودک کار راحتی نیست و در بسیاری موارد برای خرید مهدکودک، قادر به پیدا کردن جای مناسب نخواهید بود و یا اینکه لوکیشن مناسب را پیدا می کنید اما جایی برای راه اندازی کسب و کار در این محل مناسب برای شما باقی نمانده است. در چنین مواردی، اجاره یک مهدکودک در یک محل مناسب، می تواند گزینه بهتری باشد.

از طرفی، با توجه‌ به اینکه در سال ‌های اخیر قیمت ملک در کانادا رشد قابل ‌توجهی داشته است، سرمایه‌گذاری از طریق خرید مهدکودک می ‌تواند سود خوبی را در آینده نصیب شما کند.

دیگر مزیت خرید مهدکودک این است که شما رئیس خودتان هستید و می ‌توانید هر طور که دوست دارید عمل کنید و کسب و کارتان را اداره کنید و همین مسئله می‌تواند دست شما را برای شکوفا کردن بیزینس تان باز بگذارد.

از معایب مهم اجاره مهدکودک در کانادا می‌ توان به این مسئله اشاره کرد که شما باید برای هرگونه تغییر اساسی، مجوز مالک را به دست آورید. البته توصیه می‌ کنیم که در قرارداد اجاره، بندهایی قرار دهید تا در مورد این مسئله اختیار عمل بالاتری داشته باشید.

از دیگر معایب اجاره مهدکودک هم می‌ توان به افزایش قیمت اجاره اشاره کرد. معمولاً درصورتی ‌که مهدکودک عملکرد موفقی داشته باشد، مالکین افزایش زیادی در مبلغ اجاره در نظر می گیرند و این مسئله می ‌تواند سود شما را کاهش دهد.

هزینه های راه اندازی مهد کودک

هزینه های راه اندازی مهد کودک در کانادا بسته به محل، امکانات و سایر لوازم اولیه راه اندازی، می تواند از ده ها هزار تا صدها هزار دلار کانادا تغییر کند. می توانید برای محاسبه قیمت مورد نیاز با قیمت روز، از صفحه قیمت دلار کانادا امروز استفاده کنید.

مزایا و معایب راه اندازی مهد کودک در کانادا

مزایای راه اندازی مهد کودک در کانادا

تقاضای بالایی که هرگز از بین نمی رود: نیاز به مراقبت از کودک در طول چند دهه اخیر بیشتر شده است. دلیل آن هم افزایش تعداد والدینی است که بیرون از خانه کار می کنند. طبیعتا تعداد این والدین نسبت به نسل های قبل، زمانی که در بیش از نیمی از خانواده ها حد اقل یکی از والدین در خانه حضور داشتند، بیشتر شده است. با توجه به این تغییرات در تعداد افرادی که با بیرون رفتن از خانه درآمد خانواده را تامین می کنند، صنعت مراقبت از کودکان، شاهد دریافت تقاضای بالاتر و بالاتری در طول سال های اخیر بوده است.

رئیس خودتان هستید: یکی از مزایای بزرگ برای راه اندازی مهد کودک خودتان در کانادا این است که رئیس خودتان خواهید بود. تنها افرادی که باید به آنها پاسخ دهید مقامات حاکم و دولت و والدین کودکان تحت مراقبت شما خواهند بود.

ارزش معنوی: راه اندازی مهد کودک در کانادا به این معنی است که شما به خانواده های کانادایی خدماتی را ارائه خواهید داد که شدیدا به آن نیاز دارند. شما به خانواده ها کمک می‌ کنید تا بتوانند کاری را که می‌خواهند انجام دهند و با فراهم کردن مکانی امن برای مراقبت از فرزندان شان در مواقعی که قادر به انجام این کار نیستند، به آن ها آرامش می‌ دهید.

معایب راه اندازی مهد کودک در کانادا

ممکن است مجبور باشید ساعت های طولانی کار کنید: عموما باید صبح خیلی زود از خواب بیدار شوید. کسانی که قصد رفتن سر کار را دارند باید بتوانند قبل از رفتن به محل کار، فرزندان شان را به مهدکودک شما سپرده و برای تحویل گرفتن آن ها، پس از اتمام کار هم زمان کافی داشته باشند تا بتوانند خودشان را از محل کارشان به مهد کودک شما برسانند و فرزندان شان را تحویل بگیرند. بنابراین حتی اگر اکثر افرادی که در اطراف محل شما زندگی می کنند، از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعد از ظهر کار می کنند، شما مجبور خواهید بود از ساعت ۷ صبح مهد کودک را باز کنید و ساعت ۶ بعد از هر کسب و کارتان را تعطیل کنید.

رعایت مقررات ایمنی ممکن است پرهزینه باشد: رعایت دستورالعمل های ایمنی قطعا به خودی خود یک مشکل نیست. اما پرداخت هزینه برای رعایت این دستورالعمل ‌های ایمنی می‌تواند برای یک کسب ‌و کار مهد کودک در کانادا هزینه بر باشد.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 181 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 14 آگوست 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.