پرم نشانه های رویش مجدد مو چیست؟ - پرم

موها به داشتن چهره جوان، شاداب و زیبا کمک بسیاری می‌کنند. ریزش موعارضه جدی است که بسیاری از زنان و مردان را درگیر خود کرده و محدودیت سنی خاصی ندارد. افراد چه کوچک و چه بزرگ در هر سن و سالی می‌توانند بنابر دلایل مختلف درگیر این عارضه شوند.
اما چه دلایلی موجب ریزش موی فرد می‌شود؟ آیا دلیل خاصی برای این عارضه وجود دارد؟ طبق مطالب منتشر شده در وب‌سایت bebeautiful در رابطه با نشانه های ریزش مو: رشد مجدد به آرامی اتفاق می افتد، بنابراین اگر ماه ها تلاش کرده اید تا موهای خود را سالم و پرپشت کنید، نتیجه ممکن است بلافاصله قابل مشاهده نباشد. با این حال، مو و پوست سر شما علائمی را نشان می دهد که نشان دهنده رشد موها است، بنابراین مراقب این علائم باشید. در این مطلب با ما همراه باشید تا با نشانه‌های رویش مجدد موها، تقویت موها و… بیشتر آشنا شوید.

نشانه های رشد مجدد مو چیست؟

رویش مجدد موها، دارای نشانه‌ها و علائم خاصی هستند. این علائم در هر فردی با توجه به شرایط جسمی که دارد می‌تواند متفاوت باشد. ازجمله این نشانه‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بلند شدن موهای کوتاه بلند شدن و افزایش قد موها می‌تواند نشان دهنده رشد موهای جدید باشد.

  • ایجاد لکه های ریز سیاه روی سر: اگر دیدید که روی پوست سرتان یا خط رویش موهایتان لکه‌های سیاه ظاهر شده است و ظاهری شبیه به سایه دارند، نشانه رشد موهای جدید است. این لکه‌های سیاه فولیکول‌های مو را نشان می‌دهند که در حال رشد است.
  • ایجاد موهای کرکی: وجود موهای کرکی و ریز نشان دهنده رشد موهای جدید در سر است.
  • قوی تر شدن موها: تارموهایی که قوی و محکم باشند نشان دهنده، سلامت موهای سر هستند. اگر موهای ضخیم، حجیم و قوی دارید قطعا موهایتان در حال رشد است.
  • کاهش موخوره: اگر حجم موخوره موهایتان نسبت به قبل کاهش پیدا کرده است، نشانه بسیار خوبی از رشد موهایتان می‌باشد. موخوره تنها در موهای سالمی که در حال رشد هستند ایجاد می‌شوند.

چطور موها را تقویت کنیم؟

راه و روش‌های مختلفی برای تقویت موهای سر وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید علاوه بر تقویت فولیکول‌های مو، به رویش مجدد موهای سرتان کمک کنید. با توجه به آنچه در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با مزوتراپی مو چیست منتشر شده است: مزوتراپی یک روش درمانی برای جوان‌سازی و از بین بردن چربی‌های اضافی بدن است که طی آن ویتامین‌ها، مواد معدنی، عصاره‌های گیاهی و سایر مواد شیمیایی مورد نیاز پوست به آن تزریق می‌شود. از آنجایی که هیچ جراحی و برشی در صورت یا بدن انجام نمی‌شود، مزوتراپی یک روش غیرتهاجمی به حساب می‌آید.
در گذشته مزوتراپی برای تسکین درد انجام می‌شد. اما امروزه کاربردهای این روش درمانی بسیار فراتر رفته و درمان‌های زیبایی زیادی به این روش قابل‌انجام است. از جمله کاربردهای مزوتراپی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • درمان ریزش مو و رشد بیشتر موها
  • درمان سلولیت و سفت کردن پوست در نواحی باسن و ران
  • جوانسازی پوست و آبرسانی مستقیم به آن
  • از بین بردن چربی‌های اضافی در بدن و کاهش وزن
  • رفع لک‌ها و روشن‌تر کردن پوست تیره

بهترین روش درمان ریزش موی ارثی چیست؟

یکی از بهترین روش‌های درمان که می‌تواند ریزش موهای ارثی را از بین ببرد، کاتش مو است. با توجه به مطالب منتشر شده در وب‌سایت کلینیک صدف در رابطه با عمل کاشت مو: کاشت طبیعی مو یک فعالیت زیبایی است که به انتقال فولیکول­‌های مو از یک نقطه در سر یا بدن به قسمت‌های جلویی و میانی سر در افراد می‌­گویند. قسمتی که فولیکول‌­ها از آن برداشت می­‌شوند، «بانک مو» و نواحی بدون موی سر که فولیکول­‌ها در آن قرار می­‌گیرند، قسمت «دریافت کننده» نام دارد.

عمل کاشت مو بسته به تعداد موهای کاشته شده، ممکن است چهار تا هشت ساعت در یک روز و در مواردی دو روز زمان ببرد. اکثر مراجعان در طول جراحی به­ هوش بوده و فقط بی­‌حسی در قسمت پوست سر آن‌ها اعمال می­‌شود. جراحی با برداشتن موهای سالم توسط متخصص پوست آغاز می­‌شود. برای طبیعی شدن کاشت مو، متخصص پوست می‌­تواند به دو صورت عمل کند؛ جراح در روش اول یک نوار از پوست سر را با موهای سالم برش می‌­دهد و در روش دوم عمل برداشت مو را روی هر تار مو به صورت جداگانه انجام می­‌دهد. زمان روش دوم طولانی‌تر است؛ در عوض از ایجاد زخم‌های نواری روی پوست سر جلوگیری می­‌کند. قبل از انجام پیوند، تکنسین­‌ها موهای برداشته شده و جراح پوست سر را برای عمل پیوند، آماده می­‌کنند. پس از پیوند کامل موها، پوست سر بانداژ شده و دستورالعمل‌­های مراقبت در منزل به شما داده می‌­شود.

جمع بندی

همانطور که گفتیم داشتن موهای پرپشت می‌تواند در ظاهر فرد بسیار تاثیرگذار باشد. با توجه به مطالب منتشر شده در مقاله مربوط به نشانه های ریزش مو: در زمان ریزش موهای سرتان مرتب شروع به روغن کردن موهای خود کنید، با جدیت از ماسک های موی DIY استفاده کنید، مرتباً موهای خود را اصلاح کنید و سبزیجات، میوه ها و دانه های سبز بیشتری را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رویش مجدد موها می‌تواند برای بسیاری از افراد یک آرزوی محال و غیرممکن باشد. اما امروزه با مراجعه به پزشک و شروع یک دوره درمان می‌توانید این آرزوی محال را به یک شدنی تبدیل کنید. هرچه مدت زمان بیشتری از ریزش موهای سرتان بگذرد قطعا روند درمان آن هم به مراتب افزایش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند کمی کسل کننده باشد.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 304 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 27 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.