پرم چرب شدن موی سر | دلایل و نحوه رفع چربی مو - پرم

چرب شدن موی سر]دلایل و نحوه رفع چربی مو[

در این مقاله قصد داریم تا در ارتباط با چرب شدن مو، چرب شدن پوست سر، دلایل و نحوه درمان چربی موی سر مطالبی را برای شما عزیزان بازگو کنیم، امیدواریم که از این مطالب به اندازه کافی بهره برداری نمایید پس با ما همراه باشید.

چرب شدن مو یکی از شایع ترین مشکلاتی است که افراد در طول زندگی خود با آن دست و پنجه نرم می کنند و در بسیاری از موارد باعث پایین آمدن اعتماد به نفس افراد در صورت بروز آن می شود، اما جای نگرانی وجود نداشته و به راحتی می توان با انجام چندین روش مراقبت از مو آن را درمان نمود.

چرب شدن مو علاوه بر این که باعث می شود ظاهر مو ناخوشایند به نظر برسد، باعث عدم حالت پذیری و فرم گیری موها می شود و در این حالت افراد مجبور می شوند برای حالت پذیری و بهتر شدن ظاهر موهای خود، آن ها را زود به زود شست و شو نمایند.

دلایل مختلف چرب شدن مو

دلایل مختلفی مانند یک سری بیماری ها، مشکلات هورمونی یا آب و هوای محل زندگی شما می تواند بر چرپ شدن مو و یا پوست سر شما موثر باشد، در این بخش از مقاله قصد داریم تا به مهم ترین دلایل چرب شدن مو سر بپردازیم پس با ما همراه باشید.

چرب شدن مو بدلیل جنس و نوع مو

جنس و نوع مو یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر چربی موی سر به شمار می‌رود، به طور کلی موهای فر و قطور بسیار بیشتر از سایر انواع مو ها احتمال چرب شدن دارند چرا که ریشه آن ها نسبت به سایر مو ها دارای چربی بیشتری می باشد. نکته ای که می بایست به آن توجه داشته باشید این است که مو های دارای حالت فر از حرکت سبوم جلوگیری می‌کند و این باعث چرب شدن ریشه مو می شود،  کسانی که دارای موهای قطور و یا فر می باشند دارای فولیکول های بیشتری نیز می باشند، هرچه تعداد فولیکول ها بیشتر باشد غدد سباسه نیز بیشتر خواهد بود و در نتیجه تولید چربی نیز بیشتر می شود.

چرب شدن موی سر بدلیل مشکلات هورمونی

بهم خوردگی تعادل هورمونی در بدن نیز یکی دیگر از مهم ترین دلایلی است که باعث بروز چربی موی سر می شود. در بدن هورمونی به نام آندروژن وجود دارد که تولید سبوم را کنترل می نماید به همین دلیل هر نوع تغییر در میزان ترشح این هورمون ممکن است باعث تولید بیش از حد چربی پوست شود که این اتفاق باعث چرب شدن مو می شود. این اتفاق یعنی برهم خوردن تعادل هورمونی بیشتر در سنین بلوغ و نوجوانی رخ می دهد به ویژه در پسر ها این اتفاق شایع تر می باشد، بروز این علائم در مردان نسبت به زنان شایع تر می باشد اما در زنان در دوران بارداری و یائسگی نیز اثرات منفی می تواند داشته باشد علاوه بر این می تواند با مشکلات تیروئید نیز ارتباط داشته باشد.

تاثیرات آب و هوایی در چربی پوست سر

تغییرات آب و هوایی از دیگر عوامل موثر در چرب شدن مو می باشد، به عنوان مثال رطوبت باعث تولید بیشتر چربی پوست سر می شود یا مثلا اگه توجه داشته باشید می بینید که در فصل تابستان به علت بالا رفتن دما در طول روز باعث افزایش تولید عرق می شود که بعد از ترکیب شدن با روغن پوست سر باعث چرب شدن بسیار زیاد موهای سر می شود.

چرب شدن مو بدلیل رژیم غذایی نادرست

رژیم غذایی نادرست و نا مناسب نیز یکی از مهمترین دلایل چرب شدن مو به شمار می رود، یک رژیم غذایی درست و مناسب حتما می بایست حاوی ویتامین های E و B و همچنین زینک و روی باشد، یک باور غلطی که در بین بسیاری از مردم وجود دارد این است که، آن دسته از افرادی که دارای موهای چرب هستند نبایست چربی مصرف نمایند در صورتی که این باور کاملا نادرست و غلط بوده چرا که بدن افرادی که چربی مو دارند هم نیاز به یک سری از چربی ها دارد، توجه داشته باشید که تنها چربی های ترانس و اشباع شده هستند که همیشه برای بدن و پوست و مو مضر می باشند.

بیماری درماتیت سیبریئیک

بیماری درماتیت سیبریئیک یکی از شایع ترین بیماری های پوستی به شمار می رود که معمولا در دوران کودکی بروز می کند، این بیماری به شکل بثورات پوستی زرد یا قرمز به همراه خارش بروز می نماید و ممکن است پوسته پوسته شدن پوست سر همراه باشد. این بیماری پوستی بیشتر در قسمت های سر، صورت، گردن و قسمت هایی که دارای فولیکول های مو و غدد سباسه اتفاق می افتد.

تاثیر افسردگی و استرس بر چربی موی سر

اضطراب، استرس و افسردگی تاثیر بسیار زیادی بر روی پوست سر و سایر بخش های بدن دارند و در موارد شدید نیز ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوستی در فرد شوند، شاید سوالی که برای بسیاری از شما عزیزان پیش بیاید این باشد که استرس و افسردگی چگونه باعث ایجاد مشکلات پوستی در افراد می شود؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که استرس، اظطراب و افسردگی بر عملکرد هورمون ها اثر گذاشته و باعث بهم خوردن تعادل هورمون ها در کل بدن می شود، این اتفاق یعنی بر هم خوردن تعادل هورمونی باعث بیشتر تولید شدن چربی در غدد چربی پوستی به ویژه پوست سر می شود و این اتفاق باعث چرب شدن مو خواهد شد.

راه های درمانی چرب شدن مو

شاید برای بسیاری از شما سوال پیش بیاید که چگونه می توان چربی مو و پوست سر را کنترل و درمان کرد، ما در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با راه های کنترل و درمان چربی مو و پوست سر آشنا نماییم پس با ما همراه باشید.

کاهش چربی موی سر با آبلیمو و سرکه

برای کاهش چربی مو و پوست سر می توانید از محلول آبلیمو استفاده نمایید چرا که این محلول اثری شبیه به محلول سرکه داشته و باعث کاهش چربی پوست و موی سر می‌ شود.

کنترل چربی مو با استفاده از جوش شیرین

یکی دیگر از موادی که با استفاده از آن می توانید چربی مو و پوست سر خود را کنترل و درمان نمایید، جوش شیرین می باشد. جوش شیرین سرشار از مزایا می باشد و از زمان های قدیم تا الان یکی از اصلی ترین مواد در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی محسوب می شود که در درمان چربی مو نیز بسیار موثر است که برای این کار می بایست  جوش شیرین را با ۳ لیوان آب ولرم مخلوط کرده و بعد از آن که به شکل خمیری در آمد، این ترکیب را بر روی موهای خود قرار داده و به آرامی بر روی پوست سر و ساقه موهای خود ماساژ دهید و پس از چند دقیقه موهای خود را آبکشی نمایید، با ماساژ دو بار در هفته از این ترکیب، اثر آن را کاملا مشاهده خواهید کرد.

ماسک مو و شامپوی مو برای چربی موی سر

ما در این بخش از مقاله قصد داریم تا با چند ماسک مو برای مو های چرب که به شما عزیزان در درمان و کنترل چربی موی سر کمک می کند را معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

ماسک موهای موثر در درمان چرب شدن مو:

  1. ماسک موی توت فرنگی

ماسک مو توت فرنگی یک مرطوب کننده عالی برای بالا بردن مقدار رطوبت سر و مفید برای صاف کردن و حالت دادن به موهای خشک و وز که در درمان چربی موی سر نیز مفید است.

  1. ماسک مو روغن زیتون و موز

ماسک مو موز و عسل دارای پروتئین و ویتامین فراوانیست و دارای روغن های طبیعی بیوتین و منیزیم می باشد. این ماسک مو علاوه بر نرم کنندگی بالا و پر حجم کنندگی ای که دارد برای درمان موی چرب نیز بسیار مفید است.

  1. ماسک موی جوش شیرین و مایونز

همانطور که در بالا توضیح دادیم، جوش شیرین یکی از مواد مفید در کنترل چربی موی سر می باشد که می توانید از ماسک آن نیز برای رفع مشکل چرب شدن مو استفاده نمائید.

  1. ماسک مو نشاسته ذرت به همراه شامپوی نشاسته ذرت

نشاسته ذرت حاوی فیبر، کلسیم، آهن و ویتامین B  فراوانی است و می توان برای تقویت مو از ماسک مو نشاسته ذرت استفاده کرد. ماسک مو نشاسته ذرت برای صاف کردن و حالت دادن مو، پر پشت کردن مو، درخشش و رفع مشکل چربی پوست و موی سر استفاده می شود.

  1. ماسک ماست و عسل

ماسک مو ماست و عسل یکی دیگر از ماسک مو های مفید برای چربی مو می باشد که این ماسک مو این توانایی را دارد که مو های شما را از ریشه تا نوک مو تقویت کند و مو های آسیب دیده را مجددا ترمیم کند.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 186 views بار دسته بندی : ریپورتاژ تاريخ : 19 دسامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.